Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Ruszyła tegoroczna edycja #FilmicFest, czyli międzynarodowego konkursu nagradzającego najlepsze filmy krótkometrażowe nagrane smartfonem. Na zwycięzcę każdej z kategorii czekają akcesoria o wartości 10 tysięcy dolarów.
Czy smartfon może dorównać profesjonalnej kamerze filmowej? Pewnie nie, co nie zmienia faktu, że i za jego pomocą można stworzyć wartościowe produkcje. Wystarczy wspomnieć tutaj choćby film Tangerine, lub ostatnie dwie produkcje uznanego reżysera Stevena Soderbergha, które powstały w całości przy użyciu iPhone’a.
Jeżeli smartfon to wasza główna filmowa broń, a w głowie macie ciekawy pomysł na film krótkometrażowy, macie okazję wygrać prawdziwą górę kosztownego sprzętu wideo. A to dzięki konkursowi #FilmicFest, stworzonemu przez twórców aplikacji FilmicPro, która daje nam niemal nieograniczoną kontrolę nad rejestracją filmów w smartfonie.
Wszystko co trzeba zrobić, to za pomocą aplikacji FilmicPro nagrać maksymalnie 5-minutowy film i do 30 września 2019 roku zgłosić go do jednej z 6 konkursowych kategorii: Fiction, Documentary, Travel, Music, Experimental i Made on Mobile (film w całości nagrany i zmontowany na smartfonie). Na potrzeby produkcji otrzymamy też darmowy dostęp do muzyki z serwisu The Music Bed (szczegóły na stronie konkursu).
Na zwycięzców każdej z kategorii czekają zestawy sprzętu o wartości 10 tys. dolarów, zawierające m.in.: tablety, drony, gimbale, statywy, rigi, obiektywy i adaptery, oświetlenie, mikrofony, torby oraz aplikacje do edycji czy roczną subskrypcję usługi Adobe CC. Gdyby tego było mało, główny zwycięzca konkursu otrzyma także budżet na realizację własnego projektu w wysokości 25 tys. dolarów.
Nazwiska zwycięzców poszczególnych kategorii poznamy 21 października 2019 roku. Główny laureat konkursu zostanie wyłoniony zaś 4 listopada.
Więcej informacji na temat konkursu, a także regulamin i formularz zgłoszeniowy znajdziecie pod adresem filmicpro.com.
(fot. okładkowa: NeONBRAND / unsplash.com)