Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Od dziś do 29 sierpnia w Piwnicach CSW - Zamek Ujazdowski można oglądać wystawę fotografii Macieja Stępińskiego "N-113". Projekt artysty mieszkającego od kilku lat w Paryżu to pejzaże industrialne oddające "poetykę nowoczesnych szlaków komunikacyjnych".
Maciek Stępiński (ur. w 1972 r.) studiował na ASP w Warszawie (dyplom w 1999) i w Ecole Nationale de la Photographie w Arles. W ostatnich latach mieszka i pracuje we Francji.
Projekt "N-113" to cykl fotografii i filmów wideo, które można krótko sklasyfikować jako pejzaże. W odróżnieniu od tradycyjnych pejzażystów Stępiński nie szuka jednak krajobrazów kuszących nietkniętą ludzką ręką przyrodą. Przeciwnie, artysta porusza się wzdłuż autostrad przedstawiając poetykę nowoczesnych szlaków komunikacyjnych.
Motywem przewodnim projektu "N-113" są drogi, ale nie pojawia się pojęcie podróży. Zdjęcia Stępińskiego są statyczne, pokazują pejzaż przekształcony i zagospodarowany przez człowieka, zmieniony w tranzytową strefę pomiędzy ludzkimi skupiskami. Ten industrialny krajobraz zaludniają maszyny i urządzenia służące utrzymywaniu autostrad w odpowiednim stanie. Jeżeli w pracach Stępińskiego pojawiają się ludzie, to wyłącznie pracownicy służb związanych z ruchem drogowym - policjanci, kontrolerzy, robotnicy pracujący w przy remontach nawierzchni. Ubrani w uniformy robią wrażenie jeszcze jednego elementu pojazdów i maszyn, które obsługują; stają się integralną częścią świata autostrady - pejzażu, któremu człowiek przypisał nie tylko określoną funkcję, lecz także specyficzne kody komunikacji i estetykę.
Maciej Stępiński - "N-113"
CSW w Warszawie - Piwnice Zamku
Wystawa czynna do 29.08.2004
Kurator: Stach Szabłowski