Czy Adobe podniesie cenę Planu Fotograficznego? Producent testuje nowe oferty

Autor: Maciej Luśtyk

6 Maj 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Czy już niebawem należy spodziewać się znacznego wzrostu cen za usługi z pakietu Creative Cloud? W ramach ostatnich testów producent oferował Plan Fotograficzny w dwukrotnie wyższej cenie niż zwykle.

Od czasu przeniesienia swoich usług do chmury i wprowadzenia systemu subskrypcji, Adobe pozostaje w ogniu krytyki. Nie przeszkadza to jednak producentowi w notowaniu rekordowych wyników finansowych każdego kolejnego roku. Czy jednak istnieje granica tego ile można “wycisnąć” z użytkownika?

Jak na razie aplikacjami niezbędnymi w pracy fotografa (Photoshop, Lightroom Classic i Lightroom CC) możemy cieszyć się w stosunkowo przystępnej cenie około 50 zł miesięcznie (Plan Fotograficzny Adobe CC). Do tego otrzymujemy 20 GB przestrzeni dyskowej w chmurze. Dla wielu hobbystów i amatorów to często nadal zbyt dużo, ale osoby żyjące z fotografii raczej nie powinny narzekać. W końcu w zamian otrzymujemy chyba najdoskonalsze narzędzia na rynku. 

Czy zapłaciłbyś za nie dwa razy więcej?

Jak poinformował serwis Petapixel, w zeszłym tygodniu, w ramach testów prowadzonych przez producenta niektórym osobom odwiedzającym angielską stronę Adobe nie wyświetlała się najtańsza oferta Planu Fotograficznego (9,99 dolarów). Zamiast tego rolę podstawowego Planu Fotograficznego pełniła oferta w cenie 19,99 dolarów, oferująca 1 TB wirtualnej przestrzeni dyskowej.

Czy to zapowiedź podwyżki, która już niebawem uderzy nas po kieszeniach? W oficjalnym oświadczeniu, Adobe odnosi się do sytuacji dosyć lakonicznie. “Od czasu do czasu, na stronie adobe.com przeprowadzamy testy, które dotyczą także ofert i które mogą być lub nie być widoczne dla użytkowników odwiedzających domenę. Aktualnie przeprowadzamy serię testów. Podstawowy plan fotograficzny nadal możliwy jest do kupienia pod adresem http://www.adobe.com/go/photo18sptst lub telefonicznie, pod numerem 1-800-585-0774” - czytamy w komunikacie.

Wnioski nasuwają się same. Choć najtańsza oferta po kilku dniach powróciła na stronę, wygląda na to, że Adobe szykuje się na podwyżkę. W przypadku osób nie korzystających z dysku w chmurze będzie to oznaczać konieczność zapłacenia dwukrotnie wyższej ceny za te same usługi. Z drugiej strony takiego ruchu ze strony Adobe można się było spodziewać od dawna. Plan Fotograficzny wprowadzony został w 2013 roku jako czasowa oferta specjalna, jednak z racji popularności jego cena nie zmieniła się przez lata. Warto przy tym wspomnieć, że koszt subskrypcji pojedynczej aplikacji z pakietu CC wynosi 25 euro.

Na razie bez zmian

Na polskiej stronie na razie wszystko po staremu. Jak długo?

Jak na razie nie wiemy kiedy i czy w ogóle Adobe zdecyduje się na prowadzenie nowego cennika. Na dzień dzisiejszy, na polskiej stronie Adobe Plan Fotograficzny zawierający aplikacje Lightroom, Lightroom Classic, Photoshop i 20 GB przestrzeni dyskowej można nadal nabyć w minimalnej cenie 12,29 euro miesięcznie. Nie jest jednak powiedziane, że sytuacja ta nie zmieni się w ciągu najbliższych tygodni, lub miesięcy.

Więcej informacji na temat usług z pakietu Adobe CC znajdziecie pod adresem adobe.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Software
Final Cut Pro 11 - magnetyczne maski, inteligentny tracking, automatyczne transkrypcje i usprawniony workflow. Apple na dobre bierze się za flagowy edytor wideo
Final Cut Pro 11 - magnetyczne maski, inteligentny tracking, automatyczne transkrypcje i...
Po 13 latach Apple prezentuje w końcu kolejną wersje programu do edycji wideo Final Cut Pro. Nowa odsłona nie wprowadza rewolucji, ale wreszcie otrzymuje funkcje, dzięki którym może...
4
Nowości AI w Adobe Photoshop, Lightroom i Premiere - rewolucja w pracy kreatywnej nabiera rozpędu
Nowości AI w Adobe Photoshop, Lightroom i Premiere - rewolucja w pracy kreatywnej nabiera rozpędu
Podczas konferencji Adobe Max producent oprogramowania przedstawił i zapowiedział szereg nowych funkcji opartych o AI, które jeszcze bardziej ułatwią pracę w programach graficznych....
29
Adobe Content Authenticity - producent przygotowuje aplikację webową do przypisywania i podglądu certyfikatów autentyczności
Adobe Content Authenticity - producent przygotowuje aplikację webową do przypisywania i podglądu...
W ramach rozwoju inicjatywy CAI / C2PA Adobe wprowadza platformę, która ułatwić ma przypisywanie i podgląd specjalnych metadanych poświadczających oryginalność cyfrowych plików.
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)