Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Chińczycy dopełniają trio pełnoklaktowych, kompaktowych obiektywów anamorficznych modelem 135 mm T2.8 z kompresją 1.8x. Obiektyw charakteryzuje się względnie kompaktową budową i taką samą ceną, jak pozostałe modele z oferty.
Chińska marka Vazen jest na rynku dopiero od 3 lat, jednak już zdążyła wzbudzić spore zainteresowanie w świecie osób zajmujących się filmowaniem. Firma jako pierwsza zaprezentowała obiektywy anamorficzne do systemu Mikro Cztery Trzecie, a później rozszerzyła swoje zainteresowanie na pełną klatkę, prezentując najmniejsze dotychczasowe obiektywy anamorficzne tego segmentu.
Teraz przyszła kolej na domknięcie pełnoklatkowego trio. Producent zaprezentował właśnie model Vazen 135 mm T2.8 1.8x - nieco większy od swoich braci, ale nadal niewielki (23,6 x 9,5 cm) i stosunkowo lekki (2 kg) jak na standardy pełnoklatkowej, anamorficznej optyki.
Jak to często bywa w przypadku obiektywów kinematograficznych, producent nie zdradza zbyt wiele szczegółów na temat optyki. Wiadomo jedynie, że mamy do czynienia z minimalną odległością ostrzenia wynoszącą 1,5 metra i możliwością nakręcenia filtrów o średnicy 82 mm. Współczynnik kompresji 1.8x pozwoli nam uzyskać obraz w panoramicznym formacie 2.39:1 w przypadku filmowania w trybie anamorficznym 4:3 i będzie wymagał mniejszego kadrowania niż w przypadku obiektywów 2x podczas filmowania w standardowym trybie 16:9.
Jakich efektów możemy się spodziewać po modelu Vazen 135 mm T2.8 1.8x? Producent udostępnił film przykładowy, a na kanale Anamorphic on a budget możemy obejrzeć już pełną recenzję obiektywu.
Model Vazen 135 mm T2.8 1.8x debiutuje w tej samej cenie, co inne modele z anamorficznej oferty producenta - 8000 dolarów. Jeśli jednak zdecydowalibyśmy się kupić cały set (zawierający także modele (85 mm T2.8 1.8x i 50 mm T2.1 1.8x), za trio obiektywów i walizkę ochronną zapłacimy 19 999 dolarów. Obiektyw dostępny jest w wersjach z mocowaniami PL i EF.
Więcej informacji znajdziecie na stronie vzlens.com.