Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Reagując na zmiany w segmencie aparatów bezlusterkowych, firma Irix wprowadza na rynek obiektywy kinematograficzne Cine z mocowaniem Canon RF
Irix Cine to obecnie rodzina czterech modeli kinematograficznych - od ekstremalnie szerokiego kąta, bo zakres tele. Są to pełnoklatkowe konstrukcje o parametrach: 11 mm T4.3, 15 mm T2.6, 45 mm T1.5 i 150 mm T3. Ostatni z nich jest jednocześnie obiektywem makro o odwzorowaniu 1:1. Choć jest ich tylko cztery, tworzą wszechstronny set filmowy, zapewniając wygodną oraz szybką pracę, zarówno na dużych planach filmowych, jak i przy małych produkcjach.
Obiektywy Irix Cine powstały po długich konsultacjach z operatorami filmowymi z całego świata. Każdy z modeli oferuje znakomitą jakość optyczną, dostosowaną do filmowania 8K, a także wytrzymałą i ergonomiczną obudowę, odporną na kurz i zachlapania, dzięki wbudowanym uszczelnieniom. To gwarantuje bezpieczeństwo filmowania w trudnych warunkach pogodowych. Każdy z modeli jest też w pełni zgodny ze standardem follow focus. Dzięki zbliżonej wadze oraz ujednoliconemu położeniu pierścieni ostrzenia oraz przysłony, praca z takim zestawem na planie filmowym jest sprawna oraz wygodna.
Irix nie spoczywa jednak na laurach i stara się na bieżąco reagować na zmiany zachodzące na rynku. Do tej pory obiektywy te były dostępne z mocowaniami Sony E, Canon EF, Mikro 4/3, Arri PL. Z racji rozwoju systemu bezlusterkowego Canon RF, czego wyraźnym sygnałem była niedawna premiera kamery Canon EOS C70, do tego grona dołącza mocowanie Canon RF.
Wszystkie modele Irix Cine z nowym mocowaniem Canon RF dostępne są już w przedsprzedaży na stronie producenta. W regularnej sprzedaży pojawią się w drugiej połowie października.