Vintage Cinema Lens Library - wszystko, co chcielibyście wiedzieć o starych szkłach filmowych, w jednym miejscu

Autor: Maciej Luśtyk

7 Październik 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

W produkcjach filmowych powszechnie używa się starych, jasnych analogowych stałek. Jak się w nich rozeznać? Twórcy serwisu ShareGrid stworzyli ich najbardziej kompleksowe porównanie, jakie do tej pory ujrzało światło dzienne.

Produkcje filmowe zwykle kojarzą nam się z nowoczesnym sprzętem, ale jeśli chodzi o optykę, to stare obiektywy zajmują w sercach operatorów i reżyserów specjalne miejsce. W przypadku gdy potrzeba jasnego szkła, powszechnie wraca się do starych analogowych konstrukcji, oferujących plastykę, która przez wielu uważana jest za niedoścignioną. Czy to kwestia wyjątkowego bokeh, sposobu reprodukcji kolorów, czy może rozdzielczości? Teraz będziecie mogli ocenić to sami.

Twórcy serwisu ShareGrid, który pozwala na wypożyczanie sprzętu od mieszkających w pobliżu fotografów i filmowców stworzyli wyjątkowe kompleksowe porównanie starych szkieł filmowych, które raz na zawsze rozwiać ma wątpliwości twórców odnośnie tego, które szkło powinni wybrać do swojego projektu.

 

Specjalnie przygotowana strona pozwala na porównywanie filmów przykładowych nagranych 40 najbardziej popularnymi obiektywami filmowymi na rynku. Wszystkie porównano używając kamery RED Epic Dragon filmującej w jakości 6K, także. Oprócz testowych ujęć, na blogu firmy znajdziemy szczegółowe opisy i wykresy dotyczące charakterystyki szkieł, łącznie z porównaniem bokeh jakie poszczególne obiektywy oferują przy maksymalnie otwartej przysłonie.

Jak piszą twórcy, stworzenie projektu zajęło 2 dni i 4TB przestrzeni dyskowej, a udział brało w nim aż 15 osób. Z pewnością się opłaciło. Pozostaje tylko czekać aż strona zostanie rozbudowana także o bardziej nowoczesne szkła. Wiele osób z pewnością ciekawi jak wypadają w zestawieniu z klasycznymi konstrukcjami.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem sharegrid.com. Bezpośredni link do porównywarki znajdziecie tutaj.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon prezentuje kolejny obiektyw z rodziny EOS VR. Nowy RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual to według producenta praktyczny i niedrogi sposób na tworzenia treści 3D i opowiadanie historii w rozwijającym...
2
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon na dobre bierze się za segment wideo i zapowiada uniwersalny obiektyw 28-135 mm f/4 ze sprzęgłem Power Zoom, który ma szansę znaleźć się na podstawowym wyposażeniu dużej rzeszy...
5
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych stałek
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych...
Canon prezentuje kolejne po modelu RF 35 mm f/1.4L VCM obiektywy, które budować będą serię kompaktowych, jasnych stałek do filmu i fotografii. Modele RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm...
7
Powiązane artykuły