Vintage Cinema Lens Library - wszystko, co chcielibyście wiedzieć o starych szkłach filmowych, w jednym miejscu

Autor: Maciej Luśtyk

7 Październik 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

W produkcjach filmowych powszechnie używa się starych, jasnych analogowych stałek. Jak się w nich rozeznać? Twórcy serwisu ShareGrid stworzyli ich najbardziej kompleksowe porównanie, jakie do tej pory ujrzało światło dzienne.

Produkcje filmowe zwykle kojarzą nam się z nowoczesnym sprzętem, ale jeśli chodzi o optykę, to stare obiektywy zajmują w sercach operatorów i reżyserów specjalne miejsce. W przypadku gdy potrzeba jasnego szkła, powszechnie wraca się do starych analogowych konstrukcji, oferujących plastykę, która przez wielu uważana jest za niedoścignioną. Czy to kwestia wyjątkowego bokeh, sposobu reprodukcji kolorów, czy może rozdzielczości? Teraz będziecie mogli ocenić to sami.

Twórcy serwisu ShareGrid, który pozwala na wypożyczanie sprzętu od mieszkających w pobliżu fotografów i filmowców stworzyli wyjątkowe kompleksowe porównanie starych szkieł filmowych, które raz na zawsze rozwiać ma wątpliwości twórców odnośnie tego, które szkło powinni wybrać do swojego projektu.

 

Specjalnie przygotowana strona pozwala na porównywanie filmów przykładowych nagranych 40 najbardziej popularnymi obiektywami filmowymi na rynku. Wszystkie porównano używając kamery RED Epic Dragon filmującej w jakości 6K, także. Oprócz testowych ujęć, na blogu firmy znajdziemy szczegółowe opisy i wykresy dotyczące charakterystyki szkieł, łącznie z porównaniem bokeh jakie poszczególne obiektywy oferują przy maksymalnie otwartej przysłonie.

Jak piszą twórcy, stworzenie projektu zajęło 2 dni i 4TB przestrzeni dyskowej, a udział brało w nim aż 15 osób. Z pewnością się opłaciło. Pozostaje tylko czekać aż strona zostanie rozbudowana także o bardziej nowoczesne szkła. Wiele osób z pewnością ciekawi jak wypadają w zestawieniu z klasycznymi konstrukcjami.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem sharegrid.com. Bezpośredni link do porównywarki znajdziecie tutaj.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły