Vintage Cinema Lens Library - wszystko, co chcielibyście wiedzieć o starych szkłach filmowych, w jednym miejscu

Autor: Maciej Luśtyk

7 Październik 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

W produkcjach filmowych powszechnie używa się starych, jasnych analogowych stałek. Jak się w nich rozeznać? Twórcy serwisu ShareGrid stworzyli ich najbardziej kompleksowe porównanie, jakie do tej pory ujrzało światło dzienne.

Produkcje filmowe zwykle kojarzą nam się z nowoczesnym sprzętem, ale jeśli chodzi o optykę, to stare obiektywy zajmują w sercach operatorów i reżyserów specjalne miejsce. W przypadku gdy potrzeba jasnego szkła, powszechnie wraca się do starych analogowych konstrukcji, oferujących plastykę, która przez wielu uważana jest za niedoścignioną. Czy to kwestia wyjątkowego bokeh, sposobu reprodukcji kolorów, czy może rozdzielczości? Teraz będziecie mogli ocenić to sami.

Twórcy serwisu ShareGrid, który pozwala na wypożyczanie sprzętu od mieszkających w pobliżu fotografów i filmowców stworzyli wyjątkowe kompleksowe porównanie starych szkieł filmowych, które raz na zawsze rozwiać ma wątpliwości twórców odnośnie tego, które szkło powinni wybrać do swojego projektu.

 

Specjalnie przygotowana strona pozwala na porównywanie filmów przykładowych nagranych 40 najbardziej popularnymi obiektywami filmowymi na rynku. Wszystkie porównano używając kamery RED Epic Dragon filmującej w jakości 6K, także. Oprócz testowych ujęć, na blogu firmy znajdziemy szczegółowe opisy i wykresy dotyczące charakterystyki szkieł, łącznie z porównaniem bokeh jakie poszczególne obiektywy oferują przy maksymalnie otwartej przysłonie.

Jak piszą twórcy, stworzenie projektu zajęło 2 dni i 4TB przestrzeni dyskowej, a udział brało w nim aż 15 osób. Z pewnością się opłaciło. Pozostaje tylko czekać aż strona zostanie rozbudowana także o bardziej nowoczesne szkła. Wiele osób z pewnością ciekawi jak wypadają w zestawieniu z klasycznymi konstrukcjami.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem sharegrid.com. Bezpośredni link do porównywarki znajdziecie tutaj.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
Chińczycy z TTAtisan prezentują swój pierwszy pełnoklatkowy obiektyw filmowy. Jest kompaktowy, ma oferować wysoką jakość optyczną, a do tego może pochwalić się unikalną możliwością...
3
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox rozszerza ofertę obiektywów o kolejny model z flagowej linii LAB. Pełnoklatkowy AF 35 mm f/1.2 LAB do aparatów Sony Alfa to bardzo jasny standard w zaskakująco konkurencyjnej cenie.
9
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Firma Nikon zgłosiła patenty trzech obiektywów, w tym modelu 200-700 mm f/6.3-8. Czy jest szansa, że portfolio systemu Z wzbogaci się niedługo o nowy zoom dla miłośników przyrody i fotografii...
1
Powiązane artykuły