Dodaj ocenę

Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART - ponadprzeciętna rozdzielczość i minimalna dystorsja

Autor: Michał Chrzanowski

20 Wrzesień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Sigma powiększyła swoją ofertę o szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy, który powinien spodobać się fotografom krajobrazu i architektury. To dlatego, że ma zapewniać wysoką ostrość obrazu, niewielkie winietowanie, i co najistotniejsze, niemal kompletny brak dystorsji.

W przypadku obiektywów szerokokątnych fotografowie oczekują pozbawionej zniekształceń, wysokiej jakości obrazu, zarówno w centrum kadru, jak i jego brzegach. Wykorzystywane do fotografii architektury nie mogą powodować zakrzywień linii. Takim właśnie obiektywem ma być zaprezentowana dziś Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART. Obiektyw ma zapewniać wysoką ostrość obrazu, niewielkie winietowanie, i co najistotniejsze w obiektywach szerokokątnych, niemal niewystępujące zjawisko dystorsji.

Serce obiektywu stanowi układ optyczny składający się z 16 elementów w 11 grupach. Za korektę wad kolorystycznych odpowiadają soczewki wykonane ze szkieł o niskiej dyspersji między innymi ze szkła  o własnościach zbliżonych do fluorytu. W obiektywie zastosowano jedną soczewkę asferyczną ze szkła SLD, dwie asferyczne klasyczne i aż 5 ze szkieł fluorytowych. Ma to zapewnić zminimalizowanie wszelkich aberracji barwnych oraz zjawiska komy w całym przekroju kadru.

Obiektyw o zmiennej ogniskowej 12-24 mm zapewnia stałe światło f/4 i 9-listkową przysłonę. Natomiast za poprawne i precyzyjne ostrzenie odpowiada udoskonalony silnik HSM. Dopełnieniem konstrukcji jest mosiężny bagnet, w którym zamontowano gumową uszczelkę zwiększając odporność na zachlapania i pył.

 

Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART będzie dostępna w sprzedaży jeszcze w tym roku. Obiektyw z mocowaniem Canon jest kompatybilny z konwerterem Sigma MC-11. Za jego pośrednictwem, użytkownicy aparatów Sony E będą mieć możliwość podpięcia do swoich aparatów obiektywu z mocowaniem Canon EF, zachowując pracę układu AF i przekazywania pozostałych informacji typu EXIF. Z kolei w modelach z mocowaniem Nikon zastosowano elektromagnetyczny mechanizm sterowania przysłoną. Cena za najnowszy obiektyw Sigmy nie została jeszcze ujawniona.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Leica Summilux-M 50 mm f/1.4 - jasny standard w stylu retro
Leica Summilux-M 50 mm f/1.4 - jasny standard w stylu retro
Leica prezentuje nowy obiektyw standardowy z linii Klassik. Konstrukcją łączy klasyczny design z usprawnioną optyką i... jak zawsze zbyt wysoką ceną.
5
Voigtlander Color Skopar 35 mm f/3.5 Aspherical - reporterski naleśnik do Leica M
Voigtlander Color Skopar 35 mm f/3.5 Aspherical - reporterski naleśnik do Leica M
Voigtlander prezentuje najnowszy manualny obiektyw z serii Color Skopar. Jak zwykle w przypadku tej linii, otrzymujemy wyjątkowo kompaktową konstrukcję, która czyni nowy model idealną...
14
Zeiss wraca do gry i zapowiada pierwszy obiektyw fotograficzny od 6 lat. Czy nadchodzi bezlusterkowa seria Otus?
Zeiss wraca do gry i zapowiada pierwszy obiektyw fotograficzny od 6 lat. Czy nadchodzi...
Gdy wielu już myślało, że Zeiss na dobre wycofał się z rynku fotograficznego, producent powraca do gry z ekscytującą zapowiedzią. Wygląda na to, że doczekamy się wreszcie współczesnych...
6
Powiązane artykuły