Sigma z impetem wkracza na rynek kinematografii

Autor: Michał Chrzanowski

7 Wrzesień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Sigma nie przestaje zadziwiać - tym razem chce zwojować rynek kinematografii. Japoński producent poinformował dziś o trwających zaawansowanych pracach nad zupełnie nową linią obiektywów filmowych.

Nowa kolekcja Sigma Cine będzie się składać z aż ośmiu modeli - dwa zoomy formatu Super 35 T/2, jeden zmiennoogniskowy obiektyw kompatybilny z pełnoklatkowymi aparatami, oraz pięć jasnych stałek również zaprojektowanych pod pełną klatkę. Jak zapewnia producent, każda konstrukcja z linii Sigma Cine będzie uszczelniona i gotowa na rejestrowanie obrazu w jakości 6K i 8K.

 

 

Premiery nowych obiektywów będą podzielone na kilka faz. Pierwszą z nich będzie oficjalne zaprezentowanie dwóch zoomów Sigma Cine 18-35 mm T2 i Sigma Cine 50-100 m T2, które przez producenta są określane mianem „High Speed Zoom Line“. Obie konstrukcje są zaprojektowane z myślą o aparatach z sensorem APS-C i formacie Super 35 mm. Będą zapewniać stałą przysłonę T2 przez cały zakres ogniskowych oraz „optykę dostarczającą wyjątkowej jakości i wyrazistości obrazu“. Przedstawiciele Sigmy podkreślają także, że obiektywy z nowej linii będą niezwykle kompaktowe i będą w „niesamowitej cenie“.

Kolejna faza to już pełnoklatkowa ofensywa. Linia Sigma Cine zostanie uzupełniona o zoom 24-35 mm T/2.2 oraz pięć stałek o świetle T/1.5 - ogniskowe 20 mm, 24 mm, 35 mm, 50 mm i 85 mm. Każdy z tych obiektywów ma efektywnie współpracować z pełnoklatkowymi przetwornikami obrazu.

Z pięcioma stałoogniskowymi konstrukcjami o przysłonie T/1.5 będziemy w stanie nagrać różne sceny z zachowaniem takiego samego światła. Te obiektywy zapewnią regularność i spójność ustawień, a także wysoki kontrast i reprodukcję kolorów - zapewnia producent.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)

Obiektywy Sigma Cine 18-35 mm T2 i Sigma Cine 50-100 m T2 mają pojawić się w sprzedaży pod koniec 2016 roku. Cena jak na razie nie została ujawniona. Kolejne konstrukcje z serii Cine mają być sukcesywnie prezentowane wraz z początkiem 2017 roku. Obiektywy trafią najpierw na rynek japoński i amerykański z mocowaniami Canon EF i Sony E (konstrukcje z mocowaniem PL będą mieć swoją premierę nieco później).

Więcej informacji o kinematograficznej serii Sigmy znajdziecie na dedykowanej stronie internetowej.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
Chińczycy z TTAtisan prezentują swój pierwszy pełnoklatkowy obiektyw filmowy. Jest kompaktowy, ma oferować wysoką jakość optyczną, a do tego może pochwalić się unikalną możliwością...
3
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox rozszerza ofertę obiektywów o kolejny model z flagowej linii LAB. Pełnoklatkowy AF 35 mm f/1.2 LAB do aparatów Sony Alfa to bardzo jasny standard w zaskakująco konkurencyjnej cenie.
9
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Firma Nikon zgłosiła patenty trzech obiektywów, w tym modelu 200-700 mm f/6.3-8. Czy jest szansa, że portfolio systemu Z wzbogaci się niedługo o nowy zoom dla miłośników przyrody i fotografii...
1
Powiązane artykuły