Sigma z impetem wkracza na rynek kinematografii

Autor: Michał Chrzanowski

7 Wrzesień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Sigma nie przestaje zadziwiać - tym razem chce zwojować rynek kinematografii. Japoński producent poinformował dziś o trwających zaawansowanych pracach nad zupełnie nową linią obiektywów filmowych.

Nowa kolekcja Sigma Cine będzie się składać z aż ośmiu modeli - dwa zoomy formatu Super 35 T/2, jeden zmiennoogniskowy obiektyw kompatybilny z pełnoklatkowymi aparatami, oraz pięć jasnych stałek również zaprojektowanych pod pełną klatkę. Jak zapewnia producent, każda konstrukcja z linii Sigma Cine będzie uszczelniona i gotowa na rejestrowanie obrazu w jakości 6K i 8K.

 

 

Premiery nowych obiektywów będą podzielone na kilka faz. Pierwszą z nich będzie oficjalne zaprezentowanie dwóch zoomów Sigma Cine 18-35 mm T2 i Sigma Cine 50-100 m T2, które przez producenta są określane mianem „High Speed Zoom Line“. Obie konstrukcje są zaprojektowane z myślą o aparatach z sensorem APS-C i formacie Super 35 mm. Będą zapewniać stałą przysłonę T2 przez cały zakres ogniskowych oraz „optykę dostarczającą wyjątkowej jakości i wyrazistości obrazu“. Przedstawiciele Sigmy podkreślają także, że obiektywy z nowej linii będą niezwykle kompaktowe i będą w „niesamowitej cenie“.

Kolejna faza to już pełnoklatkowa ofensywa. Linia Sigma Cine zostanie uzupełniona o zoom 24-35 mm T/2.2 oraz pięć stałek o świetle T/1.5 - ogniskowe 20 mm, 24 mm, 35 mm, 50 mm i 85 mm. Każdy z tych obiektywów ma efektywnie współpracować z pełnoklatkowymi przetwornikami obrazu.

Z pięcioma stałoogniskowymi konstrukcjami o przysłonie T/1.5 będziemy w stanie nagrać różne sceny z zachowaniem takiego samego światła. Te obiektywy zapewnią regularność i spójność ustawień, a także wysoki kontrast i reprodukcję kolorów - zapewnia producent.

Zobacz wszystkie zdjęcia (6)

Obiektywy Sigma Cine 18-35 mm T2 i Sigma Cine 50-100 m T2 mają pojawić się w sprzedaży pod koniec 2016 roku. Cena jak na razie nie została ujawniona. Kolejne konstrukcje z serii Cine mają być sukcesywnie prezentowane wraz z początkiem 2017 roku. Obiektywy trafią najpierw na rynek japoński i amerykański z mocowaniami Canon EF i Sony E (konstrukcje z mocowaniem PL będą mieć swoją premierę nieco później).

Więcej informacji o kinematograficznej serii Sigmy znajdziecie na dedykowanej stronie internetowej.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły