Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Ogłoszony dziś jubileusz Canona dotyczy lustrzanek EOS z segmentu amatorskiego. Od czasu premiery modelu EOS 300D w 2003 roku japońska firma wyprodukowała 10 milionów egzemplarzy tych aparatów. To kolejny jubileusz firmy w ostatnim czasie. Wcześniej Canon świętował już 100 milionów kompaktów, 40 milionów obiektywów EF i 30 milionów aparatów EOS.
{BIT|Firma Canon osiągnęła kolejny kamień milowy w produkcji konsumenckich lustrzanek cyfrowych - 10 milionów sztuk wypuszczonych na rynek.
Amstelveen, Holandia, kwiecień 2009: Firma Canon z dumą informuje, iż wyprodukowała w skali światowej już ponad 10 milionów konsumenckich lustrzanek cyfrowych od czasu premiery pierwszego aparatu EOS 300D w 2003 roku. Produkty DSLR firmy Canon osiągały numer 1 w rankingach GfK, badających hity rynku fotograficznego. Po inauguracji konsumenckiego segmentu lustrzanek cyfrowych modelem aparatu EOS 300D, pozycja lidera na rynku w tym segmencie została przekazana kolejnemu modelowi EOS 350D wprowadzonemu w 2005 roku, następnie EOS 400D w 2006 roku oraz modelowi EOS 450D w 2008 roku. Firma Canon żywi nadzieję, że trend ten zostanie niezmienny względem ostatnio wypuszczonej na rynek lustrzanki konsumenckiej EOS 500D.
Rosnąca na rynku ilość konsumenckich lustrzanek cyfrowych miała ogromny wpływ na rozwój rynku obiektywów. Portfolio obiektywów EF firmy Canon jest obecnie najbardziej rozległe i popularne w skali światowej, prezentuje bowiem ponad 60 modeli, a dotychczasowa sprzedaż sięga 40 milionów sztuk.
Ostatnio firma Canon obchodziła 50. rocznicę wprowadzenia na rynek produktu jakim jest lustrzanka (SLR - single lens reflex) - pierwszym aparatem tego typu był Canon Flex wprowadzony w maju 1959. Ponad 50 milionów lustrzanek firmy Canon zostało sprzedanych w skali światowej, co więcej, aparaty te stanowią kryterium standardu dla amatorskiej jak i profesjonalnej fotografii.