Ćwierć miliona czytelników fotopolis.pl w grudniu 2007!

Autor: Michał Sułkiewicz

7 Styczeń 2008
Artykuł na: 4-5 minut
Zakończyliśmy rok w pięknym stylu! W grudniu 2007 strony fotopolis.pl odwiedziło 250 000 czytelników - ćwierć miliona. Tym samym potwierdziliśmy naszą pozycję największego polskiego medium piszącego o fotografii. Dziękujemy i zapraszamy na krótkie podsumowanie minionego roku.

Już pod koniec grudnia było wiadomo, że miesiąc ten będzie rekordowy pod względem czytelnictwa. Nikt jednak nie spodziewał się aż takiego wyniku! Tymczasem 2007 rok zamknęliśmy miesięcznym czytelnictwem na poziomie 250 000 - dokładnie 250 936 osób. To absolutny rekord wśród polskich mediów specjalizujących się w zagadnieniach fotograficznych (zarówno internetowych, jak i drukowanych).

Podsumowując 2007 rok, który był dla nas jednocześnie 6. rokiem istnienia, można powiedzieć, że był on dla nas bardzo pracochłonny. Co prawda 2007 nie był rokiem targów Photokina (odbywają się co dwa lata), ale relacjonowaliśmy dla Was targi PMA 2007 w Las Vegas (jako jedyne polskie medium fotograficzne), a także jako jedyny magazyn fotograficzny byliśmy obecni na wszystkich największych festiwalach fotografii artystycznej. Na naszych stronach można było nie tylko przeczytać recenzje z tych imprez, ale także obejrzeć relację wideo. W 2007 ogłosiliśmy również całkiem sporo konkursów, jednak najważniejszy z nich to zorganizowany po raz pierwszy cykliczny "4-bój fotograficzny". Przez kilka miesięcy nasi czytelnicy swoimi pracami na różne tematy fotograficzne walczyli o bardzo cenne nagrody. Po koniec roku, tradycyjnie już na kolejne urodziny fotopolis.pl nasi czytelnicy mogli wybrać najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne roku. Aby zachować pełną niezależność głosowania, w naszym plebiscycie nie ma sponsora, ani nagród fotograficznych - sami decydujecie, komu należy się tytuł w danym roku, nikt niczego nie sugeruje, na nic nie namawia. Wreszcie, miniony rok to setki nowych artykułów, testów i galerii, które opublikowaliśmy na naszych stronach. W wielu przypadkach nasi czytelnicy jako pierwsi na świecie mogli przeczytać test nowego modelu aparatu, zawsze jednak staramy się, aby szybkość nie była ważniejsza od jakości.

To były pozytywy. Nie ma jednak co ukrywać, że w naszej działalności są także mniej radosne strony. Przede wszystkim od lat zmagamy się notorycznym złodziejstwem naszych pomysłów i treści publikowanych na stronach fotopolis.pl. Zeszły rok pod tym względem był wyjątkowo ciężki. Kilka razy wykryliśmy strony kopiujące bezprawnie nasze teksty. Całe szczęście dostawcy internetu coraz lepiej rozumieją problem i strony te były dosyć szybko blokowane przez administratorów. Gorzej z publikacjami działającymi na granicy prawa. Bardzo trudno udowodnić, że ktoś tylko zmieniając szyk zdań ukradł rezultaty kilkugodzinnej pracy redaktora fotopolis.pl. Zupełnie bezradni jesteśmy z kolei, gdy inni kopiują nasze pomysły na cykle artykułów, konkursy i plebiscyty, a nawet układ działów - polskie prawo nas tu nie chroni. Niestety pozostaje nam ufać, że to sami czytelnicy odróżnią nieudolne podróbki od oryginału. Wyniki z grudnia 2007 pokazują, że możemy być optymistami. A działania naszej konkurencji pozostaje nam uznać za wyraz bezsilności: nie potrafimy sami, ściągnijmy z fotopolis.pl.

Cieszymy się, że publikowanymi przez nas treściami przyciągnęliśmy aż taką rzeszę internautów zainteresowanych fotografią. Dziękujemy za tak piękny wynik i liczymy, że rzetelne, różnorodne i ciekawe treści, które można znaleźć na stronach fotopolis.pl przyciągną w 2008 jeszcze więcej czytelników.

Dane oglądalności podajemy za badaniem Gemius Traffic, grudzień 2007, kategoria: Unique users łącznie dla stron Fotopolis.pl i forum.fotopolis.pl.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani fotografa
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani...
Systemy generatywnej AI coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na rynku fotografii komercyjnej. Botika to nowa aplikacja dla branży modowej, która pozwala tworzyć sesje odzieżowe...
0
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Czy trzeba będzie przepisywać książki z historii fotografii? Pod koniec stycznia zadebiutować ma dokument, który podważa kwestię autorstwa słynnego zdjęcia Napalm Girl. Assiociated...
19
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Oliviero Toscani, wybitny włoski fotograf i artysta wizualny, znany z kontrowersyjnych i poruszających kampanii reklamowych, zmarł w wieku 83 lat.
8
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)