Trusted brands 2006 - marki, którym ufają konsumenci

Autor: Marta Majewska

9 Marzec 2006
Artykuł na: 2-3 minuty
Znane są już wyniki badania zaufania do marek, przeprowadzanego corocznie przez wydawnictwo Reader's Digest. Polscy respondenci wybrali markę Sony jako najbardziej godnego zaufania producenta aparatów i kamer cyfrowych. W kontekście ostatnich zmian na rynku, szczególnie ciekawe jest drugie miejsce w tej kategorii, które zdobyła... Konica Minolta!

Pierwsze miejsce dla Sony w polskiej edycji ogólnoeuropejskiego badania to tradycja sięgająca 2001 roku. Podczas gdy w większości krajów Europy Zachodniej zwycięstwo przypadło marce Canon, w Polsce i Hiszpanii liderem pozostaje Sony.

Wyników badania Reader's Digest nie można oczywiście traktować jako obrazu polskiego i europejskiego rynku aparatów cyfrowych oraz pozycjonowania marek największych koncernów branży. Za bardziej wiarygodne można uznać zrealizowane na podobnej próbie badanie rynku aparatów cyfrowych na zlecenie Nikon Polska przez firmę Kinoulty Research.

W projekcie Trusted Brands ankietowani wyłonieni zostali z bazy klientów wydawnictwa Reader's Digest. Warto jednak podkreślić, że dobór próby i wyniki były tak ważone, aby profil respondentów oddawał faktyczny przekrój demograficzny każdego kraju. W całej Europie przeanalizowano 25 434 odpowiedzi, w tym w Polsce 1109. Badanie odbyło się na przełomie września i października 2005 roku. Wybierając najbardziej godną zaufania markę w kilkudziesięciu kategoriach, badani brali pod uwagę jakość, stosunek jakości do ceny, silny wizerunek oraz dopasowanie produktów do potrzeb klienta.

W kwietniu poznamy więcej szczegółów dotyczących wyników badania.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani fotografa
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani...
Systemy generatywnej AI coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na rynku fotografii komercyjnej. Botika to nowa aplikacja dla branży modowej, która pozwala tworzyć sesje odzieżowe...
8
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Czy trzeba będzie przepisywać książki z historii fotografii? Pod koniec stycznia zadebiutować ma dokument, który podważa kwestię autorstwa słynnego zdjęcia Napalm Girl. Assiociated...
19
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Oliviero Toscani, wybitny włoski fotograf i artysta wizualny, znany z kontrowersyjnych i poruszających kampanii reklamowych, zmarł w wieku 83 lat.
8
Powiązane artykuły