Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
CES 2006. To już druga "niesprzętowa" informacja z obozu Kodaka w ostatnich dniach. Poprzednio informowaliśmy o zmianie nazwy papieru Kodak Royal Paper. Tym razem sprawa jest jednak znacznie bardziej poważna - wiąże się bowiem z nowym logiem firmy.
Znane wszystkim fotografującym (i nie tylko) charakterystyczne logo w kształcie pudełka na film małoobrazkowy, z czerwonym napisem i stylizowaną literą "k" na intensywnie żółtym tle przechodzi do lamusa. Wprowadzone w 1971 roku przetrwało w niemal niezmienionej formie 24 lata (ostatnia wersja z nową czcionką pochodzi z 1987 roku). Dynamiczny rozwój technologii cyfrowych wymusza jednak zmiany.
Firma chce, by konsumenci kojarzyli ją z liderem ery cyfrowej (na jakiego się kreuje), a do tego niezbędna jest nowa tożsamość wizualna. Stąd decyzja o rezygnacji z dotychczasowego loga i zastąpieniu go nowszym, bardziej nowoczesnym projektem z zupełnie inną (bardziej zaokrągloną) czcionką. No cóż - postępu nie zatrzymamy, ale łezka sentymentu się w oku kręci..