Nowe logo Kodaka

Autor: Łukasz Kacperczyk

9 Styczeń 2006
Artykuł na: 2-3 minuty
CES 2006. Kodak poinformował o planowanej zmianie loga firmy. Znany wszystkim miłośnikom fotografii symbol zastąpi nowa, jak przekonują przedstawiciele firmy, bardziej nowoczesna forma.

CES 2006. To już druga "niesprzętowa" informacja z obozu Kodaka w ostatnich dniach. Poprzednio informowaliśmy o zmianie nazwy papieru Kodak Royal Paper. Tym razem sprawa jest jednak znacznie bardziej poważna - wiąże się bowiem z nowym logiem firmy.

Po lewej stare logo (wprowadzone w 1987 roku), po prawej nowe logo Kodaka, które ma odzwierciedlać rozwój firmy

Znane wszystkim fotografującym (i nie tylko) charakterystyczne logo w kształcie pudełka na film małoobrazkowy, z czerwonym napisem i stylizowaną literą "k" na intensywnie żółtym tle przechodzi do lamusa. Wprowadzone w 1971 roku przetrwało w niemal niezmienionej formie 24 lata (ostatnia wersja z nową czcionką pochodzi z 1987 roku). Dynamiczny rozwój technologii cyfrowych wymusza jednak zmiany.

Firma chce, by konsumenci kojarzyli ją z liderem ery cyfrowej (na jakiego się kreuje), a do tego niezbędna jest nowa tożsamość wizualna. Stąd decyzja o rezygnacji z dotychczasowego loga i zastąpieniu go nowszym, bardziej nowoczesnym projektem z zupełnie inną (bardziej zaokrągloną) czcionką. No cóż - postępu nie zatrzymamy, ale łezka sentymentu się w oku kręci..

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani fotografa
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani...
Systemy generatywnej AI coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na rynku fotografii komercyjnej. Botika to nowa aplikacja dla branży modowej, która pozwala tworzyć sesje odzieżowe...
8
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Czy trzeba będzie przepisywać książki z historii fotografii? Pod koniec stycznia zadebiutować ma dokument, który podważa kwestię autorstwa słynnego zdjęcia Napalm Girl. Assiociated...
19
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Oliviero Toscani, wybitny włoski fotograf i artysta wizualny, znany z kontrowersyjnych i poruszających kampanii reklamowych, zmarł w wieku 83 lat.
8
Powiązane artykuły