Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Pierwsze testy serwisu rozpoczęliśmy już we wrześniu, jednak właśnie 6 października 2001 uznajemy za datę, gdy fotopolis.pl oficjalnie zaczęło działać. Wtedy wszystko dopiero miało się zacząć. 12 lat temu fotografia cyfrowa właśnie się rozpędzała, żeby w ciągu następnych 5 lat praktycznie wyprzeć film. To była rewolucja, w którą wielu nie wierzyło, mimo że z perspektywy czasu wydaje się oczywista. Dzisiaj rynek foto wygląda zupełnie inaczej. Wiele wiodących wtedy marek już się nie liczy. Kodak, Polaroid i Agfa, to już praktycznie tylko nazwy historyczne. Kilka zostało przejętych, jak Konica Minolta czy Mamiya. O rynek fotograficzny biją się gigantyczne koncerny elektroniczne jak Sony, Panasonic czy Samsung, a najpopularniejszym aparatem w serwisach społecznościowych jest... telefon firmy komputerowej - iPhone Apple'a. Całe szczęście tradycyjne marki fotograficzne: Fujifilm, Canon, Olympus, Nikon czy Leica w porę zareagowały na potrzeby konsumentów i dzisiaj nadal zajmują spory kawałek rynku.
Jednocześnie trudno zgodzić się z głosami, że fotografia umiera. Owszem rynek fotografii profesjonalnej - głównie reporterskiej i reklamowej - przeżywa burzliwe zmiany, ale sama fotografia nadal jest popularna jak nigdy. Nie tylko w formie "wrzutek" na Instagrama czy Facebooka, ale także w postaci milionów całkiem ciekawych galerii w Internecie, w których ludzie chwalą się swoimi pracami. Wystarczy, że robisz świetne zdjęcia, a możesz mieć setki tysięcy widzów podziwiających Twoje prace. Fotografia nie ma już granic - ani estetycznych, ani geograficznych, a technologia pozwala na znacznie więcej niż kiedykolwiek.
Bardzo cieszymy się, że fotopolis.pl miało możliwość czynnego uczestniczenia w tych zmianach. Dziś jesteśmy największą redakcją spośród mediów fotograficznych, docenianą i szanowaną w Polsce i zagranicą. Nie było by to możliwe bez naszych czytelników i wsparcia ludzi z branży fotograficznej. Dziękujemy, że byliście z nami przez te lata i mamy nadzieję, że będziecie przez następne. Fotopolis.pl też się będzie zmieniało. Jesteśmy w fazie wdrażania długo obiecywanego nowego layoutu, zapowiadaliśmy również swoistą rewolucję w testach - to wszystko jeszcze w tym roku. Tymczasem już jutro zaprosimy Was do udziału w naszym tradycyjnym plebiscycie na najlepsze produkty i wydarzenia roku oraz do ankiety czytelniczej. Sto lat!