11 lat fotopolis.pl

Autor: Michał Sułkiewicz

6 Październik 2012
Artykuł na: 4-5 minut
Mija 11 lat od kiedy uruchomiliśmy internetowy magazyn o fotografii fotopolis.pl. Było wielu na rynku, którzy nie wierzyli w ten projekt - w końcu startowaliśmy zaraz po tak zwanej "bańce internetowej". Dzisiaj wielu nam zazdrości i za wszelką cenę próbuje być jak fotopolis.pl.

W ciągu tych jedenastu lat nie ominęły nas trudne momenty. Na początku musieliśmy zdobyć zaufanie firm, które strony internetowe kojarzyły głównie z amatorskimi przedsięwzięciami prowadzonymi w wolnym czasie. My od razu założyliśmy, że będziemy mieli profesjonalną redakcję, z dziennikarzami dostającymi wynagrodzenie za pracę i tworzącymi własne treści specjalnie dla fotopolis.pl. Mieliśmy ambicje stworzyć serwis na poziomie światowym. Od początku wysyłaliśmy dziennikarzy na najważniejsze europejskie i światowe wydarzenia, targi Photokina, PMA, międzynarodowe festiwale - długo jako jedyna internetowa, a nawet polska redakcja. Dzięki temu nasi czytelnicy mieli dostęp do najwyższej jakości informacji z pierwszej ręki. Niektóre serwisy internetowe odwiedziły targi dopiero po kilku latach, zaproszone przez jeden z koncernów.

Mieliśmy też sporo szczęścia, że założenie fotopolis.pl zbiegło się z rewolucją w fotografii cyfrowej. Przed rokiem 2000 praktycznie nie mielibyśmy o czym pisać. Nowe aparaty pojawiały się co dwa lata, a obiektywy i filmy - jeszcze rzadziej. Całe szczęście nasze ambicje stworzenia najlepszego magazynu o fotografii trafiły na właściwy czas.

Nigdy nie zapominamy, że sprzęt to tylko wstęp do fotografii. Dlatego od samego początku mogliście znaleźć u nas newsy artystyczne, relacje z festiwali i galerie. Od sześciu lat możecie też wygrywać cenne nagrody w wieloboju fotograficznym fotopolis.pl.

Zawsze chcieliśmy, żeby fotopolis.pl było na wysokim poziomie - również dziennikarsko. W przeciwieństwie do innych serwisów internetowych, na fotopolis.pl artykuły o nowych produktach są przygotowywane przez naszych dziennikarzy, tak abyście mogli oddzielić marketing od rzeczywiście ważnych informacji o produkcie. Ograniczanie się do kopiowania informacji prasowej producenta, to naszym zdaniem amaratorszczyzna i kpina z czytelnika.

Podobnie jak publikacja plotek. Szanujemy naszego czytelnika i plotki pozostawiamy serwisom plotkarskim. Nie moglibyśmy Wam teraz spojrzeć w oczy gdybyśmy pod szyldem fotopolis.pl od paru lat zapowiadali np. takiego Nikona D400, który okazał się mrzonką.

Mijający rok był dla fotopolis.pl wyjątkowy. Obchodziliśmy hucznie 10-lat istnienia. Zbiegło się to z pozyskaniem inwestora do wydawnictwa Sun House Media, które wydaje między innymi fotopolis.pl. Dzięki pozykanyemu kapitałowi, mogliśmy zakupić najlepszy dostępny na rynku system do testowania aparatów i optyki DxO Analyzer - składający się z kompletnego skalibrowanego studia i ze współpracującego z nim oprogramowania. Dzięki temu możemy już od kilku miesięcy dostarczać Wam jeszcze pełniejsze testy aparatów i najlepsze na rynku testy obiektywów. Wspólnie z producentem będziemy rozwijać ten system o nowe funkcje, o czym poinformujemy Was już wkrótce.

Niestety mimo obietnic nie udało nam się w zeszłym roku wdrożyć nowego layoutu. Na przeszkodzie stanęła nam głównie przeciągająca się współpraca z grafikiem i przedłużenie prac informatycznych. W tej chwili mamy już niemal gotowy layout i system informatyczny, zatem możemy obiecać, że w nowej szacie graficznej zobaczycie nas wraz z nowym rokiem.

Dziękujemy, że byliście z nami kolejny rok i obiecujemy, że będziemy trzymać równie wysoki poziom przez następne lata

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rynek aparatów w 2024 roku - stabilizacja trendów i rosnące znaczenie Chin
Rynek aparatów w 2024 roku - stabilizacja trendów i rosnące znaczenie Chin
Rok 2024 był kolejnym, w którym rynek aparatów zaliczył stabilny wzrost. Rynkowe trendy w końcu się uspokoiły, ale branża staje przed nowymi wyzwaniami, jak choćby błyskawicznie...
9
Lucky powraca na rynek - nowy film kolorowy jeszcze w tym roku
Lucky powraca na rynek - nowy film kolorowy jeszcze w tym roku
Po ponad 10 latach nieobecności, Chińska marka Lucky wznawia produkcje filmów. Jeszcze w tym roku na rynku zadebiutować materiał Lucky Color 200 - nowy film kolorowy w przystępnej...
6
Chińczycy idą po rynek analogowy. Light Lens Lab ogłasza start prac nad całą gamą materiałów światłoczułych
Chińczycy idą po rynek analogowy. Light Lens Lab ogłasza start prac nad całą gamą materiałów...
Gdy ktoś mówi, że coś jest niemożliwe, daj to Chińczykom. Już niebawem wystartować ma nowa chińska marka, która zaoferuje kompletną ofertę nowych filmów i materiałów światłoczułych,...
5
Powiązane artykuły