Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Kazuto Yamaki na dzisiejszej konferencji prasowej zorganizowanej przez firmę K-Consult zaprezentował nową, globalną strategię rozwoju marki Sigma oraz zaprezentował nowe produkty. Czeka nas sporo zmian w tym zakresie. Po pierwsze Sigma Corporation reorganizuje swoją linię produktów. Nowe obiektywy będą przypisane do jednej z trzech kategorii: Art, Contemporary i Sport. Użytkownicy będą dzięki temu mogli w łatwy sposób wybrać obiektyw według swoich potrzeb.
W trakcie targów Photokina 2012, Sigma zaprezentowała trzy nowe obiektywy, po jednym z każdej kategorii:
Pierwszy należący do kategorii Contemporary został zmniejszony w stosunku do swojego poprzednika o takiej samej światłosile, aż o 30%. Pomimo, że obiektyw został znacznie zmniejszony ma oferować bardzo dobrą jakość optyczną.
Sigma A 35 mm f/1,4 DG HSM, to jedna z ciekawszych propozycji na rynku. Producent przypisał ją do kategorii Art, w której priorytetem jest najwyższa jakość optyczna. W porównaniu do produktów firmowych różni się przede wszystkim ceną. Sigma wyceniła obiektyw na 3590 zł, co jest ceną niezwykle konkurencyjną w stosunku do Canona EF 35mm f/1,4, czy Nikkora 35mm f/1,4, które kosztują ponad 5000 zł.
Prezes Sigmy poinformował, że inżynierowie postawili szczególny nacisk na usunięcie aberracji chromatycznej osiowej. Dzięki, temu zostały zminimalizowane przebarwienia, które pojawiają się w bokeh i są dosyć charakterystyczne dla jasnych stałek.
Sigma A 35 mm f/1,4 DG HSM będzie dostępna w grudniu 2012 roku, obiektyw zrobił na nas bardzo dobre pierwsze wrażenie. Ciężki, solidnie wykonany stałoogniskowy obiektyw został wykonany z bardzo dobrych jakościowo materiałów. Ostatecznie wypowiemy się o nim przy okazji pełnego testu.
Sigma S 120-300mm f/2,8 DG OS HSM, która należy do kategorii Sport, wprowadza wręcz rewolucyjne zmiany. Wszystkie obiektywy w nowych wersjach będą kompatybilne z nowym oprogramowaniem Sigma Optimization Pro 1.0, ale to właśnie jasny zoom będzie oferował na razie największe możliwości. Po podłączeniu do stacji dokującej będziemy mogli nanieść poprawki na kluczowe funkcje optyki. Producent oddał użytkownikom możliwość:
W przypadku Sigmy 120-300 f/2,8 będziemy mogli wprowadzić mikroregulację dla konkretnej odległości oraz dla konkretnej przysłony w zależności od naszych potrzeb. Z limitowania działania systemu AF ucieszą się na pewno profesjonalni fotografowie, którzy będą mogli wprowadzić zakres działania dużo precyzyjniej niż do tej pory miało to miejsce.
Oprócz tradycyjnego przełącznika zakresu AF, możemy wprowadzić dokładniejsze wartości. Użytkownicy będą mogli także zdecydować się czy bardziej im zależy na prędkości systemu AF, czy na dokładności. W przypadku obiektywu Sigma S 120-300mm f/2,8 DG OS HSM wprowadzono dodatkowy przełącznik, który umożliwia zapisanie dwóch ustawień użytkownika C1, C2 oraz zapewnia powrót do ustawień fabrycznych w pozycji OFF.
Oprogramowanie Sigma Optimization Pro 1.0 będzie dostępne za darmo na stronie producenta, więc jedynym kosztem ponoszonym przez użytkownika będzie stacja dokująca. Nie znamy na razie jeszcze jej ceny, ale prezes Yamaki, stwierdził, że Sigma dołoży wszelkich starań, aby była jak najbardziej dostępna dla użytkowników.
Kolejną częścią były pytania od dziennikarzy, w trakcie których pan Kazuto Yamaki stwierdził, że firma na razie nie będzie rozwijała serii szkieł skierowanych do osób filmujących lustrzankami. Sigma to firma, która stawia na rozwój tradycyjnej optyki najwyższej klasy. Prezes zapowiedział także dalszy rozwój obiektywów dedykowanych do bezlusterkowców, niestety nie zdradził żadnych szczegółów dotyczących przyszłych modeli. Przedstawiciel Sigmy zapewnił także, że firma nadal będzie pracować nad rozwojem matryc w technologii Foveon, które są znane z flagowej lustrzanki Sigma SD1 Merill oraz zaawansowanych kompaktów https://www.fotopolis.pl/index.php?n=15841|Sigma DP2 Merill i DP1 Merill.
Na zakończenie warto wspomnieć o nowej stronie firmy Sigma, która prezentuje strategię marki oraz nowe obiektywy. Producent zadbał o polskich użytkowników i wprowadził polską wersję strony internetowej