Nikon chwali się wynikami sprzedaży w Europie

Autor: Michal Grzegorczyk

24 Sierpień 2011
Artykuł na: 2-3 minuty
Nikon pochwalił się wynikami sprzedaży jakie zanotował na europejskich rynkach w ostatnich miesiącach. Firmie udało się szybko przezwyciężyć trudności związane z dostępnością części po tsunami w Japonii

Nikon pochwalił się wynikami sprzedaży osiągniętymi w ostatnich miesiącach w Europie. Przytaczamy komunikat przesłany przez tego producenta:

Nikon liderem w Europie

Według danych GfK za czerwiec 2011 r. Nikon osiągnął w Europie największy udział w rynku cyfrowych aparatów fotograficznych, w tym w kategorii aparatów kompaktowych. Pomimo trudnych warunków rynkowych, Nikon został liderem w 11 krajach europejskich ujętych łącznie w raporcie GFK przedstawiającym udziały w rynku, osiągając odpowiednio sprzedaż na poziomie 17,8% i 14,4%. Nastąpiło to po szybszym niż zakładano przezwyciężeniu trudności związanych z dostępnością części po kataklizmach w Japonii, dzięki czemu firma zwiększyła kwartalną sprzedaż o ok. 20%, a przychody operacyjne o ok. 230% w porównaniu z poprzednim kwartałem.

Według GfK w kategorii aparatów kompaktowych, Nikon osiągnął 14% wzrost sprzedaży pomimo ujemnej dynamiki w tym segmencie. Dzięki temu Nikon uzyskał jeden z najwyższych od 10 lat udziałów rynkowych. Na sukces ten złożyły się m.in. popularność aparatu COOLPIX S3100, który w dalszym ciągu jest najlepiej sprzedającym się aparatem w Europie, w szczególności w Wielkiej Brytanii i w Niemczech. Ogólnie Nikon zawdzięcza dobry wynik przede wszystkim doskonałym relacjom z partnerami biznesowymi, wysiłkom zespołów sprzedaży, jak również udanej kampanii reklamowej I AM Nikon. Przy bogatej ofercie produktowej, szczególny wpływ na ten wynik miała ostatnia nowość Nikona - lustrzanka D3100, która od wielu miesięcy jest europejskim bestsellerem w swojej kategorii.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Rynek aparatów w 2024 roku - stabilizacja trendów i rosnące znaczenie Chin
Rynek aparatów w 2024 roku - stabilizacja trendów i rosnące znaczenie Chin
Rok 2024 był kolejnym, w którym rynek aparatów zaliczył stabilny wzrost. Rynkowe trendy w końcu się uspokoiły, ale branża staje przed nowymi wyzwaniami, jak choćby błyskawicznie...
9
Lucky powraca na rynek - nowy film kolorowy jeszcze w tym roku
Lucky powraca na rynek - nowy film kolorowy jeszcze w tym roku
Po ponad 10 latach nieobecności, Chińska marka Lucky wznawia produkcje filmów. Jeszcze w tym roku na rynku zadebiutować materiał Lucky Color 200 - nowy film kolorowy w przystępnej...
6
Chińczycy idą po rynek analogowy. Light Lens Lab ogłasza start prac nad całą gamą materiałów światłoczułych
Chińczycy idą po rynek analogowy. Light Lens Lab ogłasza start prac nad całą gamą materiałów...
Gdy ktoś mówi, że coś jest niemożliwe, daj to Chińczykom. Już niebawem wystartować ma nowa chińska marka, która zaoferuje kompletną ofertę nowych filmów i materiałów światłoczułych,...
5
Powiązane artykuły