Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Zgodnie z treścią informacji opublikowanej przez koncern Mamiya O/P, firma Cosmo Digital Imaging Company Ltd przejmie od dnia 1 września 2006 dział Optical Equipment Division firmy Mamiya odpowiedzialny za rozwój i produkcję aparatów i optyki średnioformatowej. Transakcja obejmuje przejęcie większości pracowników, infrastruktury badawczą i produkcyjną, zasobów magazynowowych, a także własności intelektualnych, jak patenty i znaki handlowe.
Nie jest jasne czy zachowana zostanie marka Mamiya na aparatach produkowanych przez Cosmo. Natomiast zapowiadane jest, że firma ta ma zamiar nadal rozwijać produkcję cyfrowego sprzętu fotograficznego. Na pewno utrzymana zostanie sieć dystrybutorska oraz obsługa serwisowa dotychczasowych produktów marki Mamiya.
Niewątpliwie powyższe informacje są dla większości ludzi w branży dużym zaskoczeniem. Owszem, Mamiya dosyć długo kazała czekać na swój najnowszy aparat. Jednak, to nic nowego w tej branży, a Mamiya ZD zebrała bardzo dobre recenzje. Najwyraźniej firma nie była w stanie poradzić sobie w nowych warunkach dominacji fotografii cyfrowej. Mimo to, oficjalne informacje koncernu o sprzedaży działu foto biją zwyczajowym optymizmem. Autorzy piszą o nowych możliwościach i szansach, które pojawią się wraz z nowym właścicielem. Jak zostaną one wykorzystane, zobaczymy. Szkoda byłoby, gdyby z rynku zniknęła kolejna marka, która tworzyła historię fotografii. Jedno jest pewne. Rację mieli ci, którzy twierdzili kilka lat temu, że fotografia cyfrowa zupełnie odmieni branżę