Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
O problemie występującym w niektórych modelach aparatu Nikon D750 informowaliśmy Was już pod koniec grudnia. Objawia się on występowaniem nienaturalnie odciętej flary w górnej części kadru. Producent zobowiązał się za darmo sprawdzić i naprawić wszystkie wadliwe modele aparatu. W tym celu podjął też współpracę z największymi dystrybutorami. Instrukcje dla konsumentów odnośnie serwisowania aparatów dotkniętych wadą produkcyjną miały ukazać się pod koniec stycznia.
Producent dotrzymał słowa i wczoraj opublikował notę skierowaną do wszystkich użytkowników aparatu D750. Użytkownicy mogą sprawdzić czy posiadany model obarczony jest wadą, wprowadzając numer seryjny do arkusza na stronie producenta. Ponadto wszystkie sprawdzone i naprawione aparaty oznaczone zostały czarną kropką na gwincie statywu, co ułatwi identyfikację problemu podczas zakupu aparatu.
Cieszymy się, że producent szybko i sprawnie poradził sobie z problemem. Z pewnością pomoże to odbudować zaufanie klientów.
Poniżej publikujemy pełną treść informacji zamieszczonej przez producenta:
Dziękujemy za wybranie oferty firmy Nikon.
Dotyczy wcześniejszych zapowiedzi z 9 stycznia 2015 r. i 29 grudnia 2014 r. Niektórzy użytkownicy zasygnalizowali, że podczas fotografowania scen, w których jasne źródło światła, takie jak Słońce lub intensywnie świecąca lampa, znajduje się w określonej pozycji nad górną krawędzią kadru, na zdjęciach zrobionych cyfrową lustrzanką D750 czasami może się pojawić flara nienaturalnego kształtu.
W przypadku osób, które już zakupiły aparat D750 i chcą go oddać do serwisu w celu ograniczenia tego problemu, centrum serwisowe firmy Nikon będzie przyjmowało aparaty, jak opisano poniżej. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, które mogły wyniknąć z tego problemu.
Identyfikowanie produktów, których dotyczy problem
W celu sprawdzenia, czy opisany problem występuje w aparacie, kliknij poniższe łącze „Numery seryjne produktów, których dotyczy problem” i wprowadź numer seryjny aparatu D750 zgodnie z instrukcjami. Zostaną wyświetlone wyniki dla wprowadzonego numeru seryjnego. Jeśli problem dotyczy sprawdzanego aparatu, zostaną wyświetlone instrukcje dotyczące zgłoszenia naprawy. Jeśli problem go nie dotyczy, można kontynuować korzystanie z aparatu i nie przejmować się problemem.
> Numery seryjne produktów, których dotyczy problem
W niektórych przypadkach aparat może zostać wymieniony na liście jako objęty problemem. Jeśli jednak w gnieździe statywu na spodzie korpusu znajduje się czarna kropka, jak pokazano na poniższym zdjęciu, oznacza to, że aparat został już sprawdzony i wprowadzono w nim niezbędne poprawki.
Czarna kropka: oznacza, że aparat został już sprawdzony i wprowadzono w nim niezbędne poprawki.
Rozwiązanie
Jeśli posiadasz cyfrową lustrzankę Nikon D750, której dotyczy ten problem, skontaktuj się z najbliższym centrum serwisowym firmy Nikon. W celu zmniejszenia flary firma Nikon bezpłatnie sprawdzi i naprawi elementy ochronne oraz wyreguluje czujnik AF. Te naprawy i regulacje nie wpłyną na precyzję autofokusa ani na możliwości innych funkcji aparatu.
Chociaż zastosowanie tych poprawek spowoduje, że nienaturalne flary zaobserwowane przez niektórych użytkowników będą mniej widoczne, flary często występują w przypadku wykonywania cyfrowymi lustrzankami jednoobiektywowymi zdjęć scen oświetlonych z tyłu. Zapewniamy, że będziemy dokładać wszelkich starań, aby w przyszłości dostarczać produkty spełniające wymagania naszych klientów.
Zgłoszenia serwisowe
Pytania dotyczące omawianej kwestii prosimy kierować do najbliższego centrum serwisowego firmy Nikon.
Bardzo przepraszamy za wszelkie niedogodności, które mogły wyniknąć w związku z tą sprawą.
Firma Nikon będzie nadal podejmować wszelkie możliwe działania w celu dalszego podnoszenia jakości swoich produktów. Jeszcze raz dziękujemy za wybranie oferty firmy Nikon.
Więcej informacji znajdziemy na stronie producenta