Capture One 4 PRO

Autor: Michal Grzegorczyk

16 Październik 2008
Artykuł na: 2-3 minuty
Phase One poinformował o przygotowaniu programu Capture One 4 w wersji PRO. W stosunku do wersji "normalnej" zmian jest całkiem sporo - producent udostępnił użytkownikom między innymi nowe narzędzia do korekty wad obiektywów czy poprawiania kolorystyki skóry, a oprócz tego rozszerzył funkcjonalność kilku innych. Oczywiście zmieniła się też cena - Capture One 4 PRO ma kosztować o 200 euro więcej niż wersja podstawowa.

Czwarta wersja programu {LNK|https://www.fotopolis.pl/index.php?seakey=1&szukane=Capture+One;Capture One - wywoływarki RAW-ów firmy Phase One - ukazała się blisko rok temu. Od tamtej pory wiadomo też było, że pojawi się wersja PRO - droższa, ale też wyposażona w więcej zaawansowanych funkcji. To co było wiadome od miesięcy dziś stało się faktem - pełna i oficjalna wersja Capture One 4 PRO już jest. Wersja PRO ma kosztować około 300 euro lub 400 dolarów, za wersję "normalną" trzeba zapłacić 100 euro lub 130 dolarów. Co użytkownik otrzyma w zamian?

Zmian jest kilka. Zupełnie nowym jest narzędzie ułatwiające obróbkę kolorów zbliżonych do koloru skóry Skin Tone. Według producenta będzie można uzyskać zadowalający efekt nawet przy mieszanym oświetleniu bez używania szarej karty. Nowy jest też mechanizm korekcji wad obiektywów Lens Correction, który pozwala na łatwe pozbycie się aberracji chromatycznej, winietowania, dystorsji czy spadku ostrości w narożach zdjęcia. Ponadto producent zmodyfikował takie narzędzia jak Color Editor czy Styles. Dość istotną nowością dla fotografów pracujących w warunkach studyjnych może być opcja bezpośredniego transferu zdjęcia do programu z aparatu podłączonego do komputera.

Nowi użytkownicy mogą ściągnąć 30-dniową wersję Capture One 4 PRO ze strony internetowej producenta. Dotychczasowi użytkownicy Capture One PRO 3.x mogą zaktualizować program do wersji 4 bezpłatnie. Użytkownicy Capture One 4 nie-PRO za aktualizację muszą zapłacić 229 euro lub 299 dolarów.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
Godox prezentuje nową wersję wydajnej plenerowej lampy błyskowej. Zasilana akumulatorem AD600BM II nie wspiera TTL, ale oferuje dużą moc, tryb HSS i jest zdecydowanie tańsza od bardziej...
0
Harman RED - nowy film z efektem redscale
Harman RED - nowy film z efektem redscale
Phoenix ma za mało odjechany charakter? Harman powraca z kolejnym filmem efektowym, który jeszcze bardziej podkręca wyjściowe rezultaty. Fotografując na materiale Harman RED otrzymamy...
8
Nanlux Evoke 500B - filmowe monstrum o mocy 5000W. To pierwszy taki LED na świecie
Nanlux Evoke 500B - filmowe monstrum o mocy 5000W. To pierwszy taki LED na świecie
Nanlux prezentuje lampę, która odmienić ma oblicze oświetlenia filmowego. Evoke 500B to pierwsza na świecie, odporna na warunki atmosferyczne głowica LED bi-color o mocy 5000W.
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)