Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Gdy wszyscy już porzuciliśmy nadzieję na odrodzenie się rynku kolorowych negatywów, na ratunek kolorowej fotografii analogowej nadciąga Adox. Film Color Mission to nowy kolorowy film z konkretną misją - zarobek z jego sprzedaży sfinansować ma pracę nad kolejnymi kolorowymi emulsjami.
jest tak kolorowe jak mogliby sobie tego życzyć fani tradycyjnego medium. Przede wszystkim nasze zapędy ograniczają ceny sprzętu i materiałów, które poszybowały na niebotyczny pułap. Bardziej jednak martwi stale kurcząca się oferta filmów - obecnie dostępne materiały to niewielki procent tego, co mogliśmy kupić jeszcze kilkanaście lat temu.
Sprawa ma się jeszcze gorzej w przypadku filmów kolorowych. O ile w przypadku monochromu nadal mamy w czym przebierać, kolorowe emulsje dostępne do kupienia w 2022 roku możemy w zasadzie policzyć na palcach. Ten stan rzeczy chce zmienić właśnie niemiecki producent Adox.
Adox Color Mission 200 to nowy film kolorowy o średniej czułości, który charakteryzować ma się nasyconymi czerwieniami, „miętowymi” zieleniami i subtelnym ziarnem. Film miał zostać opracowany wspólnie z firmą, która ogłosiła bankructwo chwilę po produkcji pierwszej partii materiału. Do końca nie wiadomo więc z czym mamy tu do czynienia i czy nie jest to po prostu przepakowany materiał innej firmy.
W przypadku nowego materiału najważniejsza jest jednak misja, jaka przyświecała producentowi przy wprowadzaniu go na rynek. Mianowicie zarobek ze sprzedaży filmu Color Mission w całości zostać ma przeznaczony na badania i opracowanie nowych kolorowych emulsji. Sam producent określa to przedsięwzięcie mianem jednego z najbardziej karkołomnych na współczesnym rynku fotografii analogowej i z dużym prawdopodobieństwem może zakończyć się ono niepowodzeniem. W końcu trudno wyobrazić sobie ile filmu producent musiałby sprzedać, żeby sfinansować stworzenie od podstaw nowej emulsji. Tak czy inaczej trzymamy kciuki.
Sam producent twierdzi, że wprowadzenie na rynek nowego filmu przy dobrych wiatrach może nastąpić za około 4 lata. Do tego czasu zapotrzebowanie na nowy kolorowy materiał zaspokoić ma właśnie film Color Mission.
Film Adox Color Mission 200 kosztuje 12 euro za rolkę (36 ekspozycji). Do tego trzeba oczywiście doliczyć koszt wysyłki do Polski. Nie jest więc tanio, a do tego nie zanosi się, by film był łatwo dostępny u polskich dystrybutorów. Na chwilę obecną materiał sprzedawany jest tylko przez sklep niemieckiej firmy Fotoimpex - właściciela marki Adox.
Więcej informacji o filmie znajdziecie na stronie fotoimpex.com.