Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Zapowiedziany w czerwcu zeszłego roku następca tradycyjnego Acrosa wreszcie trafia do powszechnej sprzedaży na całym świecie. Niestety w znacznie wyższej cenie.
Fani analoga nie mają łatwo. Co i ruch kolejne materiały znikają z rynku, a pozostałe drożeją. Podobnie było z kultowym już filmem Fujifilm Neopan 100 Acros, który przed dwoma laty firma wycofała z produkcji, tłumacząc to czynnikami ekonomicznymi… Po to, by rok później zapowiedzieć jego nową wersję - Fujifilm Neopan 100 Acros II.
Według producenta, nowy materiał miał zostać usprawniony i oferować jeszcze lepsze rezultaty od swojego poprzednika. Nowa formuła filmu powstała na bazie opatentowanej przez Fujifilm technologii Super Fine-Σ, dzięki której emulsja lepiej ma sobie radzić z jasnymi partiami obrazu i oferować jeszcze większą ostrość. Jak obiecuje producent, mamy spodziewać się wręcz “trójwymiarowej” gradacji.
Teraz wreszcie będziemy mogli przekonać się o tym na własnej skórze. Fujifilm Neopan Acros 100 II trafił właśnie na rynek międzynarodowy i oferowany jest już także przez polskie sklepy. Niestety za nowy-stary film musimy słono zapłacić.
Podczas gdy pierwszą generację filmu byliśmy w stanie nabyć w sprzedaży detalicznej za około 35 zł, wersja oznaczona numerem II uszczupli nasze portfele aż o 55 zł, co czyni go obecnie najdroższym powszechnie dostępnym czarno-białym materiałem na rynku. Można tylko zapłakać. Miejmy jednak nadzieję, że rezultaty będą tego warte i nowy film nie okaże się nowością jedynie z nazwy.