Wydarzenia
"World Unseen" - sztuka przekracza bariery dzięki potędze obrazu
W Internecie możemy znaleźć coraz więcej ekskluzywnych gadżetów, które designem przypominają sprzęt fotograficzny. Firma Foto Nouveau postanowiła również dołożyć swoją cegiełkę. Zaprezentowała kolekcję trzech zegarków, które powinny przykuć uwagę fotografów stawiających na styl i elegancję.
Obecny świat mody zaczął w końcu zauważać fotografów. Czasy, w który fotograf jednoznacznie kojarzył się z szarą kamizelką i wypchanymi po brzegi kieszeniami najprawdopodobniej przeminęły bezpowrotnie. W Internecie możemy znaleźć różnego rodzaju akcesoria, które swoim designem nawiązują między innymi do analogowych aparatów. Również cenieni producenci sprzętu fotograficznego wypuszczają swoje kolekcje modowych dodatków.
Do grona takich producentów dołączyła firma Foto Nouveau, której założycielem jest William Bon, dyrektor artystyczny Getty Images. Po około dwóch i pół roku projektowania i testów firma zaprezentowała trzy modele ekskluzywnych zegarków, których linia inspirowana jest designem klasycznych aparatów fotograficznych.
Foto Nouveau to pierwsza kolekcja zegarków, których wygląd przypomina kultowe konstrukcje analogowych aparatów i obiektywów. Detale imitujące pierścień przysłony, punkty autofokusa czy wizjer optyczny od razu kojarzą się z fotografią i dla wielu są wręcz kultowymi symbolami – powiedział założyciel firmy, William Bon.
Każdy z trzech zaprezentowanych zegarków jest wodoodporny i wykonany z wysokiej klasy materiałów: szafirowe szkło, stal nierdzewna, pasek ze skóry naturalnej. Zaś serce zegarków stanowi szwajcarski mechanizm Ronda. Inspiracją tarcz dwóch modeli (czarny i biały) jest wizjer oraz punkty AF. Z kolei projekt zegarka Objective powstał na bazie kultowej stałki 50 mm.
Zegarki Foto Nouveau są już dostępne w sprzedaży. Za modele designem przypominające wizjer u punkty AF zapłacicie $299. Natomiast model Objective jest nieco tańszy i kosztuje $279. Więcej informacji o zegarkach znajdziecie na stronie www.fotonouveau.com.