II edycja konkursu "Fotograficzna Publikacja Roku 2009"

Ruszyła II edycja ogólnopolskiego konkursu "Fotograficzna Publikacja Roku 2009". Do udziału zapraszamy wydawców, uczelnie, stowarzyszenia, fundacje, galerie jak i samych autorów fotografii. Finał konkursu odbędzie się 19 maja tego roku, podczas kolejnej edycji Miesiąca Fotografii w Krakowie w Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha. Zgłoszenia przyjmowane są do 20 lutego.

Autor: Marcin Grabowiecki

12 Styczeń 2010
Artykuł na: 6-9 minut
fot. Tytus Kondracki

Ruszyła II edycja ogólnopolskiego konkursu "Fotograficzna Publikacja Roku 2009", której organizatorem jest Galeria f5 & Księgarnia Fotograficzna. Przypominamy lareatów I edycji FPR 2008. Zostali nimi: Fundacja Edukacji Wizualnej & Instytut Adama Mickiewicza, Muzeum Powstania Warszawskiego oraz G+JRBA Sp. z o.o. & Co. Spółka Komandytowa. Wszystkie zakwalifikowane i nagrodzone publikacje będą eksponowane podczas najważniejszych festiwali, targów branżowych i wydarzeń fotograficznych 2010/2011 (Kraków, Warszawa, Bielsko-Biała, Łódź, Jarosław).

Zapraszamy do nadsyłania swoich propozycji w kategoriach:

  1. Album
  2. Katalog
  3. Krytyka/Estetyka/Historia
  4. Technika

Tak jak w I edycji FPR, przewidujemy również prezentacje publikacji będących na etapie projektów. Wszystkich zainteresowanych tym sposobem prezentacji swojej twórczości prosimy o kontakt mailowy z organizatorem w terminie określonym w regulaminie.

I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE - II edycja

Organizatorem konkursu "Fotograficzna Publikacja Roku 2009" jest Galeria f5 & Księgarnia Fotograficzna. W zamyśle organizatorów, konkurs ma na celu promocję wydawców i autorów oraz zaprezentowanie jak najszerszemu gronu odbiorców najciekawszych publikacji promujących medium fotografii, jako uniwersalnego i niezwykle sugestywnego środka wypowiedzi (od poradników przez katalogi, albumy i historyczno-estetyczno-krytyczne opracowania naukowe). Zgłoszenia poszczególnych tytułów będą przyjmowane od autorów i wydawców.

Nagrody główne w poszczególnych kategoriach przyznawane są wyłącznie wydawcy (wyróżnienia w postaci dyplomów autorom i wydawcom). W każdej kategorii przyznawana będzie nagroda główna oraz wyróżnienie. Pod uwagę będą brane walory świadczące o jakości merytorycznej, estetycznej i technologicznej. Tytuł musi być opublikowany w polskim wydawnictwie, w roku którego konkurs dotyczy. Nagroda przyznawana jest raz w roku (statuetka, dyplom, promocja tytułu).

Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród II edycji FPR nastąpi 19.05.2010 br. podczas najbliższej edycji Miesiąca Fotografii w Krakowie. Informacje opublikowane zostaną również na łamach mediów patronujących temu wydarzeniu.

Do jury zostali zaproszeni przedstawiciele różnych środowisk, związanych z szeroko pojętą sztuką wydawniczo-dziennikarską: wykładowcy uczelni artystycznych, autorytety ze świata sztuki, kultury i biznesu oraz przedstawiciele branżowych mediów.

Jury: Lech Lechowicz (PWSFTViT), Andrzej Saj (Format), Andrzej Palacz (Wydawca.com.pl), Marcin Grabowiecki (Fotopolis.pl), Dorota Łuczak (Arteon, UAM), Marek Janczyk (MHF), Andrzej Nowakowski (TAiWPN Universitas), Jadwiga, Janusz, Paweł Tryzno (Muzeum Książki Artystycznej), Stasys Eidrigevičius (grafik, scenarzysta, fotograf), Agnieszka Gniotek (krytyk, kurator), Dariusz Firszt (Corbis.com), Łukasz Kacperczyk (dziennikarz), Krzysztof Makowski (Galeria f5 & Księgarnia Fotograficzna)

II. ZASADY ZGŁASZANIA PUBLIKACJI

1. Każdy wydawca, juror lub autor może zgłosić dowolną liczbę tytułów - odnoszących się tematycznie do charakteru konkursu.

2. Do zgłoszenia wymagane jest dołączenie dwóch egzemplarzy wybranego tytułu z wypełnionym formularzem zgłoszeniowym.

2.1. Zwyciężca i nagrodzony w każdej kategorii, zobowiązany jest do osobistego odbioru nagrody lub zapewnienia osoby upoważnionej, która odbierze ją w jego imieniu podczas gali finałowej w terminie wyznaczonym przez organizatora.

3. Zgłoszenia do I edycji przyjmowane są do 20 lutego 2010 r. i potwierdzane będą pisemnie lub mailowo przez organizatora.

4. Informacje o nominowanych do nagrody tytułach zamieszczone zostaną na łamach nośników organizatora i partnerów konkursu w marcu 2010 r.

5. Formularz zgłoszeniowy dostepny jest m.in. na stronach organizatora, oraz wysyłany będzie na życzenie wszystkim zainteresowanym.

6. Finał konkursu będzie miał miejsce podczas MF w Krakowie 20.05.2010 roku w MUZEUM SZTUKI I TECHNIKI JAPOŃSKIEJ MANGGHA (ul. M. Konopnickiej 26, 30-302 Kraków).

7. Udział w konkursie jest bezpłatny.

8. Zgłoszenia publikacji z wypełnionym formularzem i egzemplarzami należy nadsyłać pod adresem:

Galeria f5 & Księgarnia Fotograficzna (FPR 2009)
Ul. Józefitów 16
30-045 Kraków

Partnerzy II edycji FPR 2009: TAiWPN UNIVERSITAS, MIESIĄC FOTOGRAFII W KRAKOWIE, MUZEUM SZTUKI I TECHNIKI JAPOŃSKIEJ MANGGHA.

Partnerzy medialni: Format, Arteon, Fotopolis.pl, Corbis, Foto, Fotografia Cyfrowa, Wydawca.com.pl, Muzeum Historii Fotografii, Foto-fashion.com.pl, Eventmapa.pl, Modernphoto.pl, Fotoclub.pl, Fotoedytorzy.pl, Karnet.krakow.pl

Kontakt:

Krzysztof Makowski,

Galeria f5 & Księgarnia Fotograficzna

e-mail: krzysiek.makowskif5@gmail.com

tel. 69635854

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Galerie
Urban Photo Awards 2024 rozstrzygnięty. Polak wśród zwycięzców!
Urban Photo Awards 2024 rozstrzygnięty. Polak wśród zwycięzców!
Rozstrzygnięto konkurs fotografii miejskiej Urban Photo Awards 2024. Wśród nagrodzonych z całego świata Krzysztof Bednarski zwycięża serią zdjęć z Meksyku.
14
Nikon's Small World 2024 - małe jest piękne. Polacy wśród zwycięzców
Nikon's Small World 2024 - małe jest piękne. Polacy wśród zwycięzców
Za nami 50. edycja konkursu fotograficznego nagradzającego najlepsze zdjęcia wykonane… pod mikroskopem. Finałowa galeria to jak zwykle zachwycający przekrój abstrakcyjnych kadrów,...
12
Janusz Jurek: "Nie lubię, kiedy ktoś mówi o mojej fotografii, że jest ładna"
Janusz Jurek: "Nie lubię, kiedy ktoś mówi o mojej fotografii, że jest ładna"
Często szuka tematów do zdjęć wyszukując wydarzenia w okolicy, które angażują lokalną społeczność. Im bardziej niszowe i mniej komercyjne, tym według niego lepsze. 
30
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)