Kreatywny konkurs "Inspired Quality"

Rozpoczęła się druga edycja konkursu kreatywnego "Inspired Quality", organizowanego przez agencję reklamową IQ Marketing oraz agencję fotograficzną Flash Press Media. Zadaniem uczestników jest przygotowanie kreacji do kampanii BTL wprowadzającej na rynek telefon komórkowy z wbudowanym aparatem cyfrowym.

Autor: Marta Sinior

12 Kwiecień 2006
Artykuł na: 6-9 minut

Konkurs kreatywny Inspired Quality był pierwszą tego rodzaju inicjatywą na rynku reklamowym, co z pewnością przyczyniło się do dużego sukcesu ubiegłorocznej edycji. Otrzymaliśmy prawie 900 prac od pasjonatów fotografii i grafiki komputerowej. Wiele projektów reprezentowało wysoki poziom artystyczny co oznacza, iż w tej dziedzinie talentów nie brakuje. Potwierdziło to również nasze przypuszczenia, iż na rynku polskim jest duże zapotrzebowanie na tego rodzaju przedsięwzięcia, tym bardziej cieszymy się, iż jako pierwsi w branży podjęliśmy to wyzwanie. Najlepsi uczestnicy pierwszej edycji konkursu mogli przekonać się jak wygląda praca w agencji reklamowej podczas miesięcznych staży w dziale kreacji IQ Marketing. Uczestnicy drugiej edycji konkursu poznają przedsmak tej pracy już na samym początku - stając do ogłoszonego "przetargu" i pracując z briefem dostarczonym od klienta- powiedział Sebastian Wełdycz, dyrektor kreatywny IQ Marketing (Poland).

przykłady nadesłanych prac w pierwszej edycji konkursu

REGULAMIN II EDYCJI KONKURSU INSPIRED QUALITY

Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu kreacji do kampanii BTL wprowadzającej na rynek telefon komórkowy z wbudowanym aparatem cyfrowym 3.2 Mp, zgodnie z warunkami briefu, umieszczonego na stronie konkursowej. Kreacja obejmuje: projekt plakatu (Visual) oraz projekt wybranego materiału POS, reklamującego produkt w miejscu sprzedaży (w tym projekt zwymiarowany oraz jego wizualizacja).

Przy każdym projekcie należy wykorzystać co najmniej jednego zdjęcie lub jego fragment, wybrany z 30 fotografii udostępnionych przez Flash Press Media. Potrzebne materiały zdjeciowe znajdziesz tutaj

Celem drugiej edycji Konkursu jest odkrycie i promocja obiecujących talentów z dziedziny grafiki i fotografii poprzez:

a) wyłonienie i nagrodzenie 6 uczestników konkursu (3 w kategorii amatorzy i 3 w kat. profesjonaliści), którzy zaprezentują najlepsze zdaniem Jury koncepcje kreatywne, zgodne z wymogami konkursu;

b) prezentację 6 zwycięskich projektów, 2 specjalnych wyróżnień Sony Ericsson oraz dodatkowo 12 najciekawszych zdaniem Jury prac, opatrzonych imieniem i nazwiskiem autora, w mediach oraz podczas wystawy na ogrodzeniu Łazienek Królewskich w Warszawie;

c) prezentację prac z portfolio wybranych uczestników konkursu w galerii magazynu Computer Arts.

Kategorie konkursowe

Prace na konkurs należy zgłaszać w jednej z wybranych kategorii z dwóch kategorii:

1. Amatorzy - osoby nie świadczące zawodowo usług z zakresu projektowania graficznego lub fotografii. Uczniowie, studenci, absolwenci szkół i uczelni artystycznych oraz wszyscy pasjonaci hobbistycznie zgłębiający tajniki sztuk plastycznych, grafiki i fotografii.

2. Profesjonaliści - osoby wykorzystujące narzędzia z dziedziny fotografii i grafiki komputerowej w pracy zawodowej (np. pracujące w charakterze freelancera, związane stałą umową z jednym pracodawcą lub prowadzące własną działalność gospodarczą w w/w zakresie)

Rejestracja i zgłaszanie prac

Każdy uczestnik konkursu ma obowiązek zarejestrowania się na stronie www.iq-marketing.pl/inspiredquality poprzez wypełnienie załączonego formularza rejestracyjnego. Indywidualny login i hasło podane przez uczestnika, będą stanowiły jego kod identyfikacyjny podczas całego konkursu, który umożliwi ściągnięcie materiału zdjęciowego.

Projekty konkursowe należy przygotować w formacie tiff, CMYK, 300 dpi (wersja do druku). Tak przygotowane prace będą przesyłane przez uczestników konkursu dopiero po jego zakończeniu, na indywidualną prośbę organizatora.

W przypadku materiału POS uczestnik konkursu musi wykonać dwa projekty: projekt zwymiarowany oraz jego wizualizację. Organizatorzy konkursu sami wykonają makiety najlepszych projektów!

Prace zapisane w formacie jpg, 72 dpi. należy przesłać na adres konkurs@iq-marketing.pl do dnia 31 maja 2006 roku

Przesyłana wiadomość e-mailowa powinna być zatytułowana zgodnie z poniższym wzorcem:

a) dla kategorii profesjonaliści: IQ_P_nazwisko_imie

b) dla kategorii amatorzy: IQ_A_nazwisko_imie

i zawierać 4 załączniki:

1. Plakat, nazwa pliku: nazwisko_imie_1

2. Materiał POS_zwymiarowany, nazwa pliku: nazwisko_imie_2

3. Materiał POS_wizualizacja, nazwa pliku: nazwisko_imie_3

4. Wypełniony formularz zgłoszeniowy, nazwa pliku: IQ_nazwisko_imie (formularz zgłoszeniowy do ściągnięcia na stronie www.iq-marketing.pl/inspiredquality po wejściu w ?Zaloguj się?)

UWAGA! Załączniki nie mogą przekroczyć 3 MG!

Nagrody w Konkursie

W kategorii amatorzy:

a) dla zwycięzcy: MacMini Apple IMC Poland (1.5GHz Intel Core Solo/512MB/60GB/Combo/GMA950/AP/BT) o wartości: 2599 zł brutto wraz z kwotą pieniężną w wysokości 288, 77 zł

b) dla każdego z dwóch wyróżnionych: zestaw płyt CD ze zdjęciami Flash Press Media o wartości 1066 zł brutto każdy, wraz z kwotą pieniężną w wysokości 118, 44 zł

c) nagroda specjalna Sony Ericsson - przyznana dla wybranej pracy przez Sony Ericsson Polska, w postaci kwoty pieniężnej w wysokości 5555, 55 zł (5000 zł+555, 55 zł)

W kategorii profesjonaliści:

a) dla zwycięzcy: iBOOK firmy Apple IMC Poland (14"G4 1.42GHz/512/60GB/SD/AP/BT) o wartości: 5407 brutto oraz kwota pieniężna w wysokości 600, 77zł

b) dla każdego z dwóch wyróżnionych: zestaw płyt CD ze zdjęciami Flash Press Media o wartości 1066 zł brutto każdy, wraz z kwotą pieniężną w wysokości 118, 44 zł

c) nagroda specjalna przyznana przez Sony Ericsson Polska, w postaci kwoty pieniężnej w wysokości 5555, 55 zł (5000 zł+555, 55 zł)]

20 najlepszych projektów wyłonionych w konkursie zostanie zaprezentowanych podczas wystawy na ogrodzeniu Łazienek Królewskich w Warszawie.

Fundatorem nagród przyznawanych w konkursie jest Apple IMC Poland, Sony Ericsson, Flash Press Media, IQ Marketing (Poland).

Zasady przyznawania nagród w Konkursie

Jury spośród nadesłanych prac wybierze:

a) 3 najlepsze projekty (1 nagroda główna oraz 2 wyróżnienia) w kategorii amatorzy

b) 3 najlepsze projekty (1 nagroda główna oraz 2 wyróżnienia) w kategorii profesjonaliści

c) 12 dodatkowych wyróżnień, które zostaną zaprezentowane podczas wystawy na ogrodzeniu Łazienek Królewskich w Warszawie.

Dodatkowo 2 specjalne wyróżnienia zostaną przyznane przez przedstawiciela firmy Sony Ericsson.

Nadesłane prace konkursowe będą oceniane wg. następujących kryteriów:

  • pomysł kreatywny
  • kreatywne wykorzystanie materiału zdjęciowego Flash Press Media
  • zgodność projektu z briefem
  • szanse na realizację celów postawionych przed kampanią
  • atrakcyjność kampanii dla grupy celowej
  • staranność wykonania
  • możliwość realizacji, funkcjonalność

Ogłoszenie wyników nastąpi podczas imprezy finałowej, połączonej z otwarciem wystawy na ogrodzeniu Łazienek Królewskich w Warszawie. Wyniki zostaną również opublikowane na stronie internetowej www.iq-marketing.pl/inspiredquality

Regulamin w pełnej wersji znajdziesz tutaj

oraz w siedzibie IQ Marketing (Poland) mieszczącej się przy ulicy Wiktorii Wiedeńskiej 17 w Warszawie.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Galerie
Urban Photo Awards 2024 rozstrzygnięty. Polak wśród zwycięzców!
Urban Photo Awards 2024 rozstrzygnięty. Polak wśród zwycięzców!
Rozstrzygnięto konkurs fotografii miejskiej Urban Photo Awards 2024. Wśród nagrodzonych z całego świata Krzysztof Bednarski zwycięża serią zdjęć z Meksyku.
14
Nikon's Small World 2024 - małe jest piękne. Polacy wśród zwycięzców
Nikon's Small World 2024 - małe jest piękne. Polacy wśród zwycięzców
Za nami 50. edycja konkursu fotograficznego nagradzającego najlepsze zdjęcia wykonane… pod mikroskopem. Finałowa galeria to jak zwykle zachwycający przekrój abstrakcyjnych kadrów,...
12
Janusz Jurek: "Nie lubię, kiedy ktoś mówi o mojej fotografii, że jest ładna"
Janusz Jurek: "Nie lubię, kiedy ktoś mówi o mojej fotografii, że jest ładna"
Często szuka tematów do zdjęć wyszukując wydarzenia w okolicy, które angażują lokalną społeczność. Im bardziej niszowe i mniej komercyjne, tym według niego lepsze. 
40
Powiązane artykuły