Wildlife Photographer of the Year 2023 rozstrzygnięty! Zobacz najlepsze zdjęcia przyrodnicze

“Big business” z projektu “The unprotected”, fot. Karine Aigner, USA
Zwycięzca w kategorii “Photojournalist Story Award”
Zawodnicy konkursu West Texas Big Bobcat Contest 2022 ustawiają się w kolejce, aby zważyć upolowane przez siebie rysie. To najlepiej płatny konkurs polowań na drapieżniki w USA. Wśród różnych kategorii, jedna jest przeznaczona dla najcięższego rysia. W 2022 roku zwycięzca tej kategorii zgarnął 35 530 dolarów. Karine Aigner dokumentuje coroczne zawody myśliwskie w Teksasie. Dla niektórych mieszkańców USA polowanie na dziką zwierzynę to rozrywka. W Teksasie, choć istnieją surowe przepisy dotyczące gatunków łownych, niektóre drapieżniki, takie jak rysie, pumy i kojoty, nie są objęte żadną ochroną i można je zabijać w dowolnym momencie i w dowolny sposób. W swoim projekcie Karine zagłębia się w konkursy i festiwale, które celebrują zabijanie tych niechronionych zwierząt, jednocześnie pokazując ich relacje z ludźmi.
Lokalizacja: Teksas, USA
Szczegóły techniczne: Sony RX1R II; 1/40 s, f/8; ISO 1600
Zwycięzca w kategorii “Photojournalist Story Award”
Zawodnicy konkursu West Texas Big Bobcat Contest 2022 ustawiają się w kolejce, aby zważyć upolowane przez siebie rysie. To najlepiej płatny konkurs polowań na drapieżniki w USA. Wśród różnych kategorii, jedna jest przeznaczona dla najcięższego rysia. W 2022 roku zwycięzca tej kategorii zgarnął 35 530 dolarów. Karine Aigner dokumentuje coroczne zawody myśliwskie w Teksasie. Dla niektórych mieszkańców USA polowanie na dziką zwierzynę to rozrywka. W Teksasie, choć istnieją surowe przepisy dotyczące gatunków łownych, niektóre drapieżniki, takie jak rysie, pumy i kojoty, nie są objęte żadną ochroną i można je zabijać w dowolnym momencie i w dowolny sposób. W swoim projekcie Karine zagłębia się w konkursy i festiwale, które celebrują zabijanie tych niechronionych zwierząt, jednocześnie pokazując ich relacje z ludźmi.
Lokalizacja: Teksas, USA
Szczegóły techniczne: Sony RX1R II; 1/40 s, f/8; ISO 1600