Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Photobooki stają się coraz bardziej popularną formą prezentacji fotograficznego dorobku. Od pomysłu do publikacji jednak daleka droga. Dzięki nowemu poradnikowi Photoshelter może stać się ona nieco łatwiejsza.
Rynek książek fotograficznych w ostatnich latach wydaje się przeżywać rozkwit, o czym świadczy chociażby cieszący się coraz większa popularnością konkurs na Fotograficzną Publikację Roku. Photobooki wydawane są zarówno przez specjalistyczne wydawnictwa jak i własnym sumptem, przez samych autorów. Stworzenie projektu książki i doprowadzenie do jej publikacji to jednak proces usiany przeszkodami, co sprawia, że wiele osób nigdy nie podejmuje się takiego przedsięwzięcia.
Fragment poradnika Photoshleter
Oprócz wybrania zdjęć musimy znaleźć osobę, która wykona jej oprawę graficzną. Aby nie wpaść w pułapkę własnego, często zbyt subiektywnego spojrzenia na swoje prace, warto też konsultować edycję książki z osobami, które znają się na rzeczy. Pozostaje tez być może najbardziej problematyczna kwestia znalezienia wydawcy, lub pozyskania funduszy na druk naszej wymarzonej publikacji. Trzeba też książką zainteresować potencjalnych odbiorców.
Choć temat własnych publikacji podejmowany jest podczas różnych spotkań fotograficznych, większość zainteresowanych przechodzi cały proces ucząc się na własnych błędach - w internecie wcale nie tak łatwo bowiem o praktyczne porady na temat tego typu działań. Temat ten może niektórym rozjaśnić jednak nowy poradnik serwisu Photoshelter.
Fragment poradnika Photoshleter
Stworzone wspólnie z platformą Blurb kompendium dotyka wszystkich najważniejszych tematów dotyczących tworzenia książek fotograficznych - od ich projektu, określenia grupy odbiorczej, aż po sposoby na ich publikację. Sporą część poradnika stanowią także wywiady ze znanymi fotografami na temat trudności, jakie napotkali podczas tworzenia swoich albumów.
Fragment poradnika Photoshleter
Oczywiście trzeba pamiętać, że poradnik ma na celu reklamowanie usług serwisów Photoshelter i Blurb, ale zainteresowani na pewno znajdą tu garść przydatnych informacji.
Publikacja dostępna jest do pobrania za darmo, w języku angielskim, pod adresem photoshelter.com/guide-to-publishing-photo-books/. Jedyne, co musimy zrobić, to podać nasz adres e-mail.