Canon EF 24-105 mm f/4 IS II USM - zdjęcia przykładowe

Przez chwilę mieliśmy okazję pobyć z drugą generacją uniwersalnego zooma Canona. Model EF 24-105 mm IS II USM robi wrażenie - zwłaszcza usprawniony system stabilizacji.

Autor: Michał Chrzanowski

20 Wrzesień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Druga odsłona obiektywu EF 24-105 mm f/4 IS USM to 17 elementów optycznych w 12 grupach, z czego aż 4 to soczewki asferyczne, które poprawić mają rozdzielczość obrazu. Dodatkowo zastosowano tu powłoki ASC, dzięki którym szkło dużo lepiej ma sobie radzić z blikami i odbiciami światła od poprzednika.

Otrzymujemy także nową 10-listkową przysłonę, która zapewnić ma bardziej plastyczne rozmycie obrazu i okrągłe bokeh, nawet gdy podczas fotografowania będzie ona mocniej domknięta. Nowa przysłona ma także lepiej sprawdzać się podczas filmowania. Szkło przyjmuje filtry o średnicy 77 mm i pozwala na ostrzenie z odległości 45 cm.

Producent usprawnił także system stabilizacji, którego skuteczność ma sięgać teraz nawe 4 EV, w porównaniu z 3 EV oferowanymi przez wcześniejszą generację szkła. Oprócz tego otrzymujemy cichy i szybki pierścieniowy, ultradźwiękowy napęd AF i uszczelnianą konstrukcję.

Zdjęcia do pobrania

1/640s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 70 mm

1/160s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 105 mm

1/20s, f/8, ISO 1000, ogniskowa: 24 mm

1/40s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 45 mm

1/100s, f/4, ISO 800, ogniskowa: 105 mm

1/15s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 50 mm

1/500s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 105 mm

Zakres przysłon - ogniskowa 105 mm

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16

f/22

Zakres przysłon - ogniskowa 24 mm

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16

f/22

Stabilizacja obrazu

1/15s, f/7, ISO 800, ogniskowa: 105 mm / stabilizacja OFF

1/15s, f/6, ISO 800, ogniskowa: 105 mm / stabilizacja ON

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
30
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32