Voigtlander 10 mm f/5.6 Hyper-Wide-Heliar Aspherical E - zdjęcia przykładowe

Ostatni weekend wakacji spędziliśmy z nowym Voigtlanderem 10 mm f/5.6 Hyper-Wide-Heliar Aspherical E. Zobaczcie, jak ta ultraszerokokątna stałka poradziła sobie w praktyce.

Autor: Michał Chrzanowski

29 Sierpień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Voigtlander 10 mm f/5.6 Hyper-Wide-Heliar Aspherical E to najnowsza propozycja firmy dedykowana do bezlusterkowców Sony. Jak zapewnia producent, ultraszerokokątny obiektyw został zaprojektowany z myślą o bardziej wymagających fotografach. Dlatego też dzięki specjalnej konstrukcji ma świetnie sprawdzić się między innymi w fotografii krajobrazu i architektury.

Układ optyczny obejmuje 13 elementów ustawionych w 10 grupach. Maksymalny otwór przysłony wynosi f/5.6 (minimalny to f/22). Ponadto, przysłona składa się aż z 10 listków, dzięki czemu - jak podkreśla producent - otrzymamy łagodne i przyjemne rozmycie dalszego planu – nawet przy tak szerokim kącie. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 30 cm. Obiektyw mierzy 67.8 x 73.8 mm i waży 371 g. Jest więc klasyczną i kompaktową konstrukcją, która ma charakteryzować się precyzją wykonania. 

Voigtlander 10 mm f/5.6 Hyper-Wide-Heliar Aspherical z mocowaniem Sony E jest już dostępny w polskiej sprzedaży w cenie 4 799 zł.

Zdjęcia przykładowe

1/640s, f/5.6, ISO 100

1/250s, f/5.6, ISO 100

1/60s, f/11, ISO 100

1/100s, f/8, ISO 100

1/80s, f/5.6, ISO 100

1/200s, f/8, ISO 100,

1/60s, f/5.6, ISO 3200

1/60s, f/14, ISO 200

1/80s, f/11, ISO 100

1/125s, f/8, ISO 100

1/250s, f/11, ISO 100

1/60s, f/16, ISO 200

1/500s, f/5.6, ISO 100

1/320s, f/5.6, ISO 100

1/125s, f/16, ISO 100

1/60s, f/22, ISO 160

1/60s, f/5.6, ISO 2000

1/250s, f/5.6, ISO 100

1/60s, f/22, ISO 320

1/100s, f/16, ISO 100

1/80s, f/11, ISO 100

Zakres przysłon

f/5.6

f/8

f/11

f/16

f/22

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37