Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye – zdjęcia przykładowe

W nasze ręce trafił Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye. Nowe szkło to jasny, superszerokokątny obiektyw typu rybie oko oferujący kąt widzenia 180 stopni i przeznaczony dla aparatów z pełnoklatkową matrycą.

Autor: Michał Chrzanowski

22 Czerwiec 2015
Artykuł na: 4-5 minut

Konstrukcja obiektywu składa się z dwunastu soczewek rozmieszczonych w ośmiu grupach. Wśród nich znajdują się trzy z niskodyspersyjnego szkła ED oraz dwie asferyczne. Ponadto, obiektyw został wyposażony w powłoki UMC oraz nanokrystaliczną powłokę antyrefleksyjną NCS. Obiektyw nie został wyposażony w silnik autofokus, jednak dzięki skali hiperfokalnej umieszczonej na obudowie manualne ostrzenie jest bardzo proste oraz intuicyjne. Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye charakteryzuje się dobrą ostrością, wysokim kontrastem oraz naturalnym odwzorowaniem kolorów. Dodając do tego wszystkiego światłosiłę wynoszącą f/2,8 możemy mieć pewność, że obiektyw sprawdzi się w naprawdę wymagających warunkach oświetleniowych.

Zanim jednak jeszcze zabierzemy się za pełny test obiektywu Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye, postanowiliśmy sprawdzić jego możliwości w terenie. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane aparatem Nikon D750, na standardowych ustawieniach. Przypięliśmy do niego szkło Samyang 12mm 1:2.8 ED AS NCS Fish-eye, którego pełny test już wkrótce na naszych łamach.

Zdjęcia przykładowe

1/80 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/80 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/320 s, f/2.8, ISO 6400, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/500 s, f/4.0, ISO 1600, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/250 s, f/4.0, ISO 1600, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/60 s, f/2.8, ISO 3200, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/1000 s, f/2.8, ISO 1600, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/80 s, f/2.8, ISO 1600, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/160 s, f/22.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/100 s, f/20.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/320 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/100 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/250 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/100 s, f/8.0, ISO 100, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/125 s, f/8.0, ISO 800, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/640 s, f/8.0, ISO 800, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/40 s, f/8.0, ISO 800, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/50 s, f/8.0, ISO 800, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/160 s, f/8.0, ISO 800, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/500 s, f/3.5, ISO 2500, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
1/320 s, f/11.0, ISO 2500, ogniskowa: 12 mm (ekwiwalent dla pełnej klatki)
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)