Akcesoria
Nowe przenośne dyski Sandisk - do 8 TB pojemności oraz superszybki interfejs USB4
Już 27 maja będziecie mogli posłuchać o kulisach powstawania „neonowych” zdjęć fotografa, producenta oraz dyrektora kreatywnego warszawskiego studia Vidoq.
Fomei LIVE! to cykl spotkań z fotografami i ludźmi branży, którzy podczas transmisji na żywo opowiadają o wybranym autorskim projekcie ale także o inspiracjach, pracy w studio, backstage, sprzęcie, postprodukcji itd. „Formuła spotkania ma być przyjacielska i luźna, chcemy też wchodzić w interakcje z widzami na czacie - tak by mogli również zadawać pytania gościom spotkania”- tłumaczy Michał Przybylski z Fomei Polska. O to czego będziemy mogli dowiedzieć się podczas live’a, zapytaliśmy samego Karola Tomaszewskiego…
Robieniem obrazków. Zaczęło się od miłości do fotografii, skończyło na budowaniu domu produkcyjnego i założeniu dużego studia. Teraz pracuję jako dyrektor kreatywny, ale nie przestałem brudzić sobie rąk na planach. Robię sesje do kampanii, zdarza się też reżyserować spoty do TV i Digitalu.
Fot. Karol Tomaszewski / Grupa Vidoq. Modelka Daria Novoderozhkina
To złożone pytanie, przy VH118 pracuje na świetle stałym, więc jest łatwiej bo gołym okiem widać efekt, trudniej jest dlatego, że to światło kolorowe, a ilość jedocześnie użytych jednostek sięga 15. Do tego przysłony f/1.8-f/2.2 w zadymionym pomieszczeniu.
Największym problemem jest też to, jak nasze oko kompensuje balans bieli. Po jakimś czasie w przestrzeni oświetlonej wyłącznie kolorowym światłem, traci się obiektywną ocenę barw i kontrastów.
Opowiem o tym jak używam muzyki dla zachowania spójności klimatu, dlaczego mam moodboard’y po 200 zdjęć, jaką kolejność ustawiania sprzętu zalecam przy kolorowym świetle, dlaczego używam małych jednostek, jak ważny jest dobry asystent i dlaczego w tych zdjęciach make-up okazuje się kluczowy. Oraz dlaczego każdy fotograf powinien mieć chromowanego manekina.
Fot. Karol Tomaszewski / Grupa Vidoq. Model Albert Bloomen
Kończy się sezon studyjny, Ci co mogą pracują w plenerze. Powoli i nieśmiało wracają komercyjne produkcje. Reżim bezpieczeństwa jest bardzo różny i zależy od wielu czynników. Ekipy są mniejsze, agencje i domy produkcyjne wybierają lepiej zabezpieczone studia, bardzo liczy się przestrzeń kliencka. Przy kampaniach już od dawna obserwujmy trend łączenia w jednym planie nagrań video, i sesji foto. Dziś liczy się kontent, a właściwie ilość jednostek kontentu. Trzeba tak pracować by nie rezygnując z jakości dostarczać więcej zdjęć, więcej klipów, żeby ich jednostkowy koszt był bardziej przystępny.
Spotkanie z Karolem Tomaszewskim transmitowane będzie w środę 27 maja na kanale YouTube oraz profilu facebookowym Fomei Polska. Planowany start godz. 19!
Fot. Karol Tomaszewski / Grupa Vidoq. Modelka Agata Borowiak (Specto Models)
Rocznik 83. na początku umysł ścisły, chemia biologia i droga na medycynę. Później Dom Kultury "Dorożkarnia" i zwrot o 180 stopni. Trochę z przypadku WSR, potem psychologia, orientalistyka i praca zupełnie nie artystyczna. Gdzieś po drodze czas spędzony w Szwajcarii gdzie dostaje z perspektywy czasu, najważniejszy prezent Nikona D100. Tak się zaczyna: koleżanki, modelki, celebryci, aż do prezydenta Polski...
Aktualnie dyrektor kreatywny w Grupe Vidoq. Odpowiada za spójność i egzekucje wielu kampanii. Często sam reżyseruje spoty, ale, jak mówi „każdy fotograf jest po części reżyserem więc to nic zaskakującego…”.
(fot. okładkowa: Karol Tomaszewski / Grupa Vidoq. Modelka Nejka)