Branża
Plebiscyt Fotopolis 2024 - ostatni dzień głosowania
W ostatnią sobotę gościliśmy na warsztatach fotografii stockowej, organizowanych przez serwis Fotolia. Tematem przewodnim było studio fitness, a fotograficzny trening poprowadził Arne Trautman - jeden z najbardziej skutecznych fotografów stockowych. Zobaczcie, jak było.
W zeszły weekend wybrani fotografowie współpracujący z bankiem zdjęć Fotolia mogli wziąć udział w wyjątkowych całodniowych warsztatach fotografii stockowej. Do dyspozycji fotografów zostało oddane całe studio fitness oraz zaawansowany sprzęt oświetleniowy. Wyzwaniem, przed którym stanęli, było fotografowanie zawodników sztuk walk, trenerek fitness oraz osób korzystających z siłowni. Dynamika, wysiłek i emocje – to tematy niełatwe nawet dla doświadczonych fotografów. Dodatkowym podczas utrwalania tych ulotnych chwil musieli poradzić sobie z mieszaniem światła zastanego ze sztucznym. Na szczęście prowadzący na bieżąco udzielał uczestnikom praktycznych porad.
Zajęcia poprowadził weteran tego typu fotografii, Arne Trautmann. Sprzedał już ponad 250 tys. zdjęć, a jego fotografie cieszą się uznaniem ze względu na naturalność, której często brakuje w fotografii stockowej. Podczas sesji zdjęciowych stara się w maksymalnym stopniu wykorzystywać światło zastane i ograniczać użycie oświetlenia studyjnego. Arne szkoli adeptów fotografii na całym świecie. Oprócz tego, że profesjonalnie zajmuje się fotografią stockową, jest też prawnikiem, uznanym ekspertem z zakresu prawa autorskiego.
Warsztaty Fotolia „Studio Fitness” rozpoczęły się krótką prezentacją prac Arnego, w czasie której opowiedział o tajnikach pracy na rynku zdjęć stockowych. Zwrócił też uwagę na fakt, że w mikrostockach obecne są już zdjęcia niemal wszystkiego, co nas otacza, dlatego kluczem do sukcesu jest uchwycenie fotografowanego obiektu w nowej, autorskiej i autentycznej dla każdego autora perspektywie.
– Zainteresowanie warsztatami przekroczyło nasze oczekiwania. Cieszę się, że tak wiele osób chciało skorzystać z możliwości uczenia się od najlepszych. Z pewnością to nie ostatnie takie spotkanie – planujemy już kolejne wydarzenia dla polskiej społeczności dostawców Fotolia. Umiejętności polskich fotografów w niczym nie ustępują dostawcom zza granicy, tym bardziej chcielibyśmy docenić ich dorobek i dać możliwość dalszego rozwoju - mówi Beata Jaroszewska, Dyrektor ds. Marketingu Fotolia Polska.
Po części warsztatowej uczestnicy wzięli udział w nieoficjalnej części integracyjnej, podczas której w luźnej atmosferze kontynuowali rozmowy o fotografii i wymieniali doświadczenia
Warsztaty Fotolia były pierwszym tego typu wydarzeniem fotograficznym w Polsce, a sądząc po frekwencji, nie będą też ostatnim. Więcej informacji znajdziecie na oficjalnym blogu Fotolia.