Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Kampania Czadowe Domy to inicjatywa firmy Honeywell, mająca na celu uświadomienie społeczeństwa jak niebezpieczny jest tlenek węgla. Do współpracy zaproszono Lidię Popiel, która podjęła się realizacji sesji zdjęciowej obrazującej problem zatrucia tlenkiem węgla.
Częścią kampanii jest sesja zdjęciowa autorstwa Lidii Popiel. Jej sugestywne zdjęcia pokazują, że problem zaczadzenia dotyczy nas wszystkich i może się zdarzyć nawet w nowoczesnych i modnych domach. Celem kampanii jest zachęcenie Polaków do ochrony swoich rodzin poprzez regularną kontrolę i konserwację urządzeń zasilanych paliwami, sprawdzanie kominów i kanałów wentylacyjnych oraz instalację detektorów tlenku węgla.
Najbardziej niepokojący jest fakt, że aż 22% Polaków, głównie kobiet, uważa, że jest w stanie rozpoznać wyciek tlenku węgla po zapachu. Takie przekonanie jest bardzo groźne, ponieważ tlenek węgla - CO - to bezbarwny, bezwonny gaz, który dodatkowo nie podrażnia dróg oddechowych. Właśnie dlatego często nazywany jest "cichym zabójcą".
Znajomość symptomów zatrucia tlenkiem węgla oraz prawidłowych zachowań w przypadku pierwszych objawów wśród Polaków jest stosunkowo wysoka. Warto jednak zwrócić uwagę, że poziom wiedzy jest zdecydowanie wyższy u osób po 41. roku życia niż u młodych. Z tego powodu komunikacja została skierowana przede wszystkim do młodszych Polaków, z których ponad 90% posiada urządzenia zasilane paliwem. Statystyki Straży Pożarnej pokazują, że problem jest poważny, a tlenek węgla stanowi trzecią przyczynę zatruć w Polsce, zaraz po alkoholu i lekach.
Więcej informacji na: czadowedomy.pl