Viltrox EPIC 25 mm T2.0 1.33x i 100 mm T2.0 1.33x - nowe modele w anamorficznej serii

Autor: Maciej Luśtyk

15 Styczeń 2024
Artykuł na: 4-5 minut

Viltrox rozwija serię profesjonalnych pełnoklatkowych obiektywów kinowych EPIC o modele z ogniskowymi 25 mm i 100 mm. Nowe obiektywy zachowują zbliżone gabaryty i dopełniają interesujący zestaw chińskiego producenta.

Obiektywy Viltrox EPIC to jedne z najbardziej interesujących obiektywów kinowych i prawdopodobnie najlepsze, jakie do tej pory wyszły spod ręki chińskich producentów. Zachowują budowę typową dla szkieł anamorficznych wysokiej klasy, ale jednocześnie jak na ten segment oferowane są w bardzo przystępnych cenach. Linię tę rozbudowały właśnie dwa nowe modele, dzięki którym modele EPIC będą tworzyć dużo bardziej wszechstronny set.

Informacja prasowa:

Viltrox EPIC 25 mm T2.0 1.33x i EPIC 100 mm T2.0 1.33x to obiektywy anamorficzne przeznaczone do kamer filmowych. Przystosowane do pracy na matrycy pełnoklatkowej lub Super 35 charakteryzują się współczynnikiem kompresji 1.33, znakomitą reprodukcją kolorów w stylu retro, stałą wartością przysłony T2.0 oraz prawie zerowym efektem oddychania.

Obiektywy EPIC wykonane są precyzyjnie, z najwyższą starannością i w białej kolorystyce która zdecydowanie je wyróżnia. Obudowa wykonana jest w standardzie M0.8, przyciski i pierścienie rozmieszczone są jednakowo w celu uproszczenia procedury wymiany obiektywów na planie filmowym.

Pod względem jakości generowanego obrazu obiektywy oferują spójne odwzorowanie tonów. Obraz jest ostry od środka do krawędzi kadru. Współczynnik kompresji obrazu 1,33x w połączeniu z formatem 16:9 tworzy panoramiczny obraz o proporcjach 2,36:1 bez utraty rozdzielczości. W materiale zarejestrowanym przez obiektywy Viltrox EPIC trudno dostrzec aberrację chromatyczną co w przypadku optyki anamorficznej jest godne wyróżnienia.

Obiektywy EPIC posiadają 8 listkową przysłonę oraz stałą wartość T2.0, co ma duże znaczenie w przypadku pracy w trudnych warunkach oświetleniowych. Przednia soczewka posiada ochronną powłokę która zabezpiecza ją przed wilgocią i brudem. Generowany efekt bokeh jest piękny, eliptyczne plamki światła są żywe, przejścia płynne i naturalne w ostrościach jak i poza nimi. Zmiana kąta widzenia podczas ostrzenia jest skutecznie redukowana dzięki czemu efekt oddychania jest ledwo zauważalny. Przymknięcie przysłony do T5.6 niweluję tą wadę zupełnie. Średnica przedniej osłony obiektywu wynosi 95 mm.

Seria EPIC to pełnoklatkowe obiektywy anamorficzne które cechuje neutralna kolorystyka, dobry kontrast, znikoma dystorsja i zupełny brak aberracji chromatycznej.

Cena i dostępność

Obiektywy Viltrox EPIC 25 mm T2.0 1.33x i 100 mm T2.0 1.33x dostępne są z mocowaniem PL w cenach 19 499 zł za każdy model lub 37 999 zł i 84 999 zł za zestawy (25 mm + 100 mm) i (25 mm + 35 mm + 50 mm + 75 mm + 100 mm).

Więcej informacji znajdziecie na stronie viltrox.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)