Meike 25 mm T2.2 Cine - filmowa stałka kompatybilna z większą liczbą systemów

Autor: Michał Chrzanowski

23 Styczeń 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

O Meike 25 mm T2.2 Cine po raz pierwszy usłyszeliśmy w połowie ubiegłego roku. Wtedy producent zaprezentował kinematograficzny obiektyw z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie. Natomiast teraz udostępnił tę stałkę w wersjach do Sony E i Fujifilm X.

„Szerokokątna stałka dla kreatywnych filmowców“ - w taki sposób reklamuje model Meike 25 mm T2.2 Cine chiński producent optyki. Jednak zaprezentowany dziś obiektyw nie jest nowością, a jedynie rozwinięciem o nowe mocowania stałki, która swoją premierę miała w sierpniu ubiegłego roku. Tak więc zarówno konstrukcja, jak i wykonanie nie uległy zmianom.

Ta sama optyka i wytrzymały tubus

Otrzymujemy obiektyw, który w całości został wykonany z metalu, co ma zapewnić wytrzymałość i odporność na różnego rodzaju uszkodzenia. Do tego konstrukcję wyposażono w dwa wyraźnie rowkowane pierścienie przysłony i ustawiania ostrości oraz możliwość podpięcia systemów follow-focus, co ma ułatwić ręczne ostrzenie podczas nagrywania. We wnętrzu znajdziemy układ optyczny, który składa się z 10 elementów rozmieszczonych w 8 grupach. Wśród nich są soczewki o niskiej dyspersji, które mają zapewnić wysoką rozdzielczość już od nominalnego otworu przysłony T2.2. Ponadto szkła zostały pokryte powłokami antyrefleksyjnymi, co ma zminimalizować występowanie odbić i flar podczas pracy w trudniejszych warunkach oświetleniowych. Ogniskowa 20 mm zapewni pole widzenia to 49.7 stopnia. Na przedni element optyki będzie w stanie nakręcić filtry o średnicy 77 mm. Z kolei minimalna odległość ostrzenia wynosi 15 cm.

Cena i dostępność

Na chwilę obecną nie wiadomo ile zapłacimy za Meike 25 mm T2.2 Cine z mocowaniem Sony E i Fujifilm X. Jednak cena nie powinna być znacznie większa niż 340 dolarów, bowiem w takiej kwocie zadebiutowała ta kinematograficzna stałka w systemie Mikro Cztery Trzecie. Po więcej informacji odsyłamy na stronę producenta.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
Chińczycy z TTAtisan prezentują swój pierwszy pełnoklatkowy obiektyw filmowy. Jest kompaktowy, ma oferować wysoką jakość optyczną, a do tego może pochwalić się unikalną możliwością...
3
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox rozszerza ofertę obiektywów o kolejny model z flagowej linii LAB. Pełnoklatkowy AF 35 mm f/1.2 LAB do aparatów Sony Alfa to bardzo jasny standard w zaskakująco konkurencyjnej cenie.
9
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Firma Nikon zgłosiła patenty trzech obiektywów, w tym modelu 200-700 mm f/6.3-8. Czy jest szansa, że portfolio systemu Z wzbogaci się niedługo o nowy zoom dla miłośników przyrody i fotografii...
1