Kamlan 50 mm f/1.1 - ultrajasna stałka już dostępna w sprzedaży. Teraz także do systemu Fujifilm X

Autor: Michał Chrzanowski

20 Marzec 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Wysoka rozdzielczość połączona z papierową głębią ostrości - oto najważniejsze cechy w pełni manualnego modelu Kamlan 50 mm f/1.1. Stałka jest już dostępna w polskiej sprzedaży.

Zaprezentowany w połowie ubiegłego roku Kamlan 50 mm f/1.1 to w pełni manualny obiektyw stworzony do bezlusterkowców z matrycą APS-C. Tak więc jego ogniskowa 50 mm po przeliczeniu na pełną klatkę da nam ekwiwalent około 75 mm, co w połączeniu ze światłem f/1.1 i 9-listkową przysłoną ma zagwarantować wyjątkową plastykę obrazu którą powinien docenić niejeden portrecista.

We wnętrzu znajdziemy znajdziemy układ optyczny składający się z 5 elementów umieszczonych w 5 grupach, które zapewnią pole widzenia wynoszące 31 stopni (na matrycy APS-C). Konstruktorzy zapewniają także, że poszczególne soczewki zostały pokryte specjalnymi powłokami antyrefleksyjnymi, które mają skutecznie tłumić odbicia światła i powstawanie blików i flar. Na przedni element będziemy mogli przymocować filtry o średnicy 52 mm. Z kolei minimalna odległość ostrzenia to 50 cm.

W pełni metalowy obiektyw waży zaledwie 248 g. Do tego jest wyjątkowo kompaktowy - jego wymiary to 60 x 60 mm. Pomocnym przy ręcznym ostrzeniu ma się okazać wyraźnie zaakcentowany pierścień ostrzenia, który powinien się płynnie obracać. Poza tym znalazła się także skala odległości hiperfokalnej, która także ułatwi nam ręczne ostrzenie. Na tubusie mamy również rowkowany pierścień przysłony, którą będziemy mogli operować od f/1.1 do f/16.

Kamlan 50 mm f/1.1 jest już dostępny w polskiej sprzedaży z mocowaniem Fujifilm X, Sony E i Canon EOS-M. Za obiektyw zapłacimy 799 zł. Więcej informacji znajdziecie na stronie producenta.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nadchodzi sporo nowości od 7Artisans: kompaktowa stałka 40 mm f/2.5, rektalinearny obiektyw 10 mm i filmowe szkła T1.5
Nadchodzi sporo nowości od 7Artisans: kompaktowa stałka 40 mm f/2.5, rektalinearny obiektyw 10 mm...
Podczas trwających targów NAB2025 chińskie 7Artisans prezentuje szereg nowości optycznych. Wsród nich kompaktowy obiektyw pełnoklatkowy 40 mm, ultraszerokokątny obiektyw rektalinearny...
5
 Nisi Aureus - nowa seria pełnoklatkowych obiektywów filmowych
Nisi Aureus - nowa seria pełnoklatkowych obiektywów filmowych
Po sukcesie serii Athena, Nisi wprowadza na rynek kolejną linię obiektywów kinematograficznych. Nowe modele Aureus to konstrukcje pełnoklatkowe o ogniskowych 18, 24, 35, 50 i 85 mm oraz jasności...
1
SongRaw 50 mm f/1.2 Moonlit - profesjonalny standard za 4000 zł? Kolejny chiński gracz wchodzi do gry
SongRaw 50 mm f/1.2 Moonlit - profesjonalny standard za 4000 zł? Kolejny chiński gracz wchodzi do...
Na rynku obiektywów AF debiutuje kolejny chiński producent optyki. Od razu z mocnym produktem - SongRaw 50 mm f/1.2 Moonlit to pierwszy tego rodzaju obiektyw z Kraju Środka, który przy...
5
Powiązane artykuły