Voigtländer prezentuje nowe stałki do systemu Sony E

Autor: Michał Chrzanowski

1 Marzec 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Voigtländer Macro APO Lanthar 110 mm f/2.5 i Color-Skopar 21mm f/3.5 Aspherical to dwa nowe w pełni manualne szkła, które zaprojektowano z myślą o pełnoklatkowych bezlusterkowcach Sony.

Użytkownicy aparatów Sony mają spore powody do zadowolenia. Pod koniec lutego Sigma zapowiedziała produkcję obiektywów z zaawansowanej linii Art do systemu Sony E. Zaś dziś firma Voigtländer pokazała światu swoje najnowsze manualne stałki dedykowane do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony. Voigtländer Macro APO Lanthar 110 mm f/2.5 i Color-Skopar 21mm f/3.5 Aspherical mają odznaczać się wyjątkową wyrazistością oraz kolorystyką zdjęć. Pierwszy z nich powinien spodobać się szczególnie miłośnikom makrofotografii. Natomiast drugi to konstrukcja kierowana do dokumentalistów i fanów streeta.

Voigtländer Macro APO Lanthar 110 mm f/2.5

We wnętrzu tego modelu znajduje się 14 elementów umieszczonych w 12 grupach. Jak zapewnia producent, zaprojektowany układ optyczny został opracowany z myślą najnowszych matrycach Sony o wysokiej rozdzielczości. Poza tym ma zapewniać odpowiednią rozdzielczość kontrastowość i kolorystykę, jak również skutecznie minimalizować wady takie jak aberracja chromatyczna.

Stałka o ogniskowej 110 mm zapewnia pole widzenia wynoszące 22.6 °. W połączeniu z 10-listkową przysłoną o maksymalnej światłosile f/2.5 mamy otrzymać wyjątkowo plastyczne zdjęcia uchwycone już z odległości 35 cm (minimalna długość ostrzenia). Ponadto na soczewkę obiektywu o wymiarach 78.4 × 99.7 mm będziemy mogli nakręcić filtry o średnicy 58 mm.

Voigtländer Color-Skopar 21mm f/3.5 Aspherical

Druga z zaprezentowanych dziś stałek to całkiem kompaktowa konstrukcja mierząca zaledwie 62.8 × 39.9 mm. Podobnie jak powyższy obiektyw marko, tak i ten model został wykonany z metalu. Układ optyczny Color-Skopar 21mm f/3.5 Aspherical składa się z 9 soczewek ulokowanych w 8 grupach i zapewnia 91.2° pole widzenia. Za plastykę odpowiada 10-listkowa przysłona, którą będziemy mogli operować w zakresie f/3.5-f/22. Minimalna odległość ostrzenia to 20 cm, a średnica filtra dokręcanego na przedni element wynosi 52 mm.

Jak na razie to wszystkie informacje, którymi podzielił się producent. Na chwilę obecną nie wiadomo kiedy oraz w jakich cenach pojawią się w sprzedaży modele Voigtländer Macro APO Lanthar 110 mm f/2.5 i Color-Skopar 21mm f/3.5 Aspherical.

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
Chińczycy z TTAtisan prezentują swój pierwszy pełnoklatkowy obiektyw filmowy. Jest kompaktowy, ma oferować wysoką jakość optyczną, a do tego może pochwalić się unikalną możliwością...
3
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox rozszerza ofertę obiektywów o kolejny model z flagowej linii LAB. Pełnoklatkowy AF 35 mm f/1.2 LAB do aparatów Sony Alfa to bardzo jasny standard w zaskakująco konkurencyjnej cenie.
9
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Firma Nikon zgłosiła patenty trzech obiektywów, w tym modelu 200-700 mm f/6.3-8. Czy jest szansa, że portfolio systemu Z wzbogaci się niedługo o nowy zoom dla miłośników przyrody i fotografii...
1
Powiązane artykuły