Samyang VDSLR 16 mm T2.6 - filmowy szeroki kąt dla zawodowca

Autor: Michał Chrzanowski

24 Kwiecień 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

Model VDSLR 16 mm T2.6 powiększa serię filmowych szkieł Samyanga o szeroki kąt, który „jest uwielbiany przez większość reżyserów na całym świecie“.

Samyang coraz mocniej zaznacza swoją obecność na rynku sprzętu przeznaczonego do filmowania. W ofercie firmy możemy już znaleźć wiele zaawansowanych kinematograficznych obiektywów. Teraz do tego grona dołączył Samyang VDSLR 16 mm T2.6. Jest to wyjątkowo uniwersalna konstrukcja, która dostarcza najczęściej wykorzystywaną przez reżyserów ogniskową - zapewnia producent.

Nowa konstrukcja została zaprojektowana z myślą o pracy z pełnoklatkowymi aparatami wyposażonymi w sensory o dużej rozdzielczości. We wnętrzu kinematograficznej stałki Samyanga umieszczono 14 elementów ułożonych w 11 grupach. Wśród nich znajdziemy dwa elementy asferyczne, dwie soczewki wykonano z niskodyspresyjnego szkła ED, a dwie ze szkła HR. Dzięki temu obiektyw ma charakteryzować się minimalnymi aberracjami oraz niewielką dystorsją. Ponadto jakość dostarczanego obrazu ma stać na wysokim poziomie, a kolory powinny być wiernie odwzorowane. Z kolei zastosowane powłoki Ultra-Multi-Coating mają zapobiec występowaniu efektów blików i flar. Ogniskowa 16 zapewnia kąt widzenia wynoszący 106,91 stopni. Natomiast 9-listkowa przysłona powinna zapewnić plastyczne rozmycia nieostrości. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 30 cm. Poza tym obiektyw umożliwia podpięcie systemów follow-focus, dzięki czemu zmiana ostrości będzie przebiegać płynnie.

Samyang VDSLR 16 mm T2.6 będzie dostępny w sprzedaży już od czerwca 2017 roku z mocowaniem Canon EOS, Canon M, Nikon, Pentax, Sony E, Sony A, Fujifilm, Samsung oraz Mikro Cztery Trzecie. Za obiektyw zapłacimy 599 euro. Niestety polska cena nie jest jeszcze znana. Więcej informacji znajdziecie www.samyanglensglobal.com

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
Chińczycy z TTAtisan prezentują swój pierwszy pełnoklatkowy obiektyw filmowy. Jest kompaktowy, ma oferować wysoką jakość optyczną, a do tego może pochwalić się unikalną możliwością...
3
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox rozszerza ofertę obiektywów o kolejny model z flagowej linii LAB. Pełnoklatkowy AF 35 mm f/1.2 LAB do aparatów Sony Alfa to bardzo jasny standard w zaskakująco konkurencyjnej cenie.
9
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Firma Nikon zgłosiła patenty trzech obiektywów, w tym modelu 200-700 mm f/6.3-8. Czy jest szansa, że portfolio systemu Z wzbogaci się niedługo o nowy zoom dla miłośników przyrody i fotografii...
1