Dodaj ocenę

Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART - ponadprzeciętna rozdzielczość i minimalna dystorsja

Autor: Michał Chrzanowski

20 Wrzesień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Sigma powiększyła swoją ofertę o szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy, który powinien spodobać się fotografom krajobrazu i architektury. To dlatego, że ma zapewniać wysoką ostrość obrazu, niewielkie winietowanie, i co najistotniejsze, niemal kompletny brak dystorsji.

W przypadku obiektywów szerokokątnych fotografowie oczekują pozbawionej zniekształceń, wysokiej jakości obrazu, zarówno w centrum kadru, jak i jego brzegach. Wykorzystywane do fotografii architektury nie mogą powodować zakrzywień linii. Takim właśnie obiektywem ma być zaprezentowana dziś Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART. Obiektyw ma zapewniać wysoką ostrość obrazu, niewielkie winietowanie, i co najistotniejsze w obiektywach szerokokątnych, niemal niewystępujące zjawisko dystorsji.

Serce obiektywu stanowi układ optyczny składający się z 16 elementów w 11 grupach. Za korektę wad kolorystycznych odpowiadają soczewki wykonane ze szkieł o niskiej dyspersji między innymi ze szkła  o własnościach zbliżonych do fluorytu. W obiektywie zastosowano jedną soczewkę asferyczną ze szkła SLD, dwie asferyczne klasyczne i aż 5 ze szkieł fluorytowych. Ma to zapewnić zminimalizowanie wszelkich aberracji barwnych oraz zjawiska komy w całym przekroju kadru.

Obiektyw o zmiennej ogniskowej 12-24 mm zapewnia stałe światło f/4 i 9-listkową przysłonę. Natomiast za poprawne i precyzyjne ostrzenie odpowiada udoskonalony silnik HSM. Dopełnieniem konstrukcji jest mosiężny bagnet, w którym zamontowano gumową uszczelkę zwiększając odporność na zachlapania i pył.

 

Sigma 12-24 mm f/4 DG HSM ART będzie dostępna w sprzedaży jeszcze w tym roku. Obiektyw z mocowaniem Canon jest kompatybilny z konwerterem Sigma MC-11. Za jego pośrednictwem, użytkownicy aparatów Sony E będą mieć możliwość podpięcia do swoich aparatów obiektywu z mocowaniem Canon EF, zachowując pracę układu AF i przekazywania pozostałych informacji typu EXIF. Z kolei w modelach z mocowaniem Nikon zastosowano elektromagnetyczny mechanizm sterowania przysłoną. Cena za najnowszy obiektyw Sigmy nie została jeszcze ujawniona.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
TTArtisan 35 mm T2.1 Cine - pierwszy obiektyw kinowy w ofercie. I od razu z unikalną funkcją
Chińczycy z TTAtisan prezentują swój pierwszy pełnoklatkowy obiektyw filmowy. Jest kompaktowy, ma oferować wysoką jakość optyczną, a do tego może pochwalić się unikalną możliwością...
3
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox AF 35 mm f/1.2 LAB FE - profesjonalne parametry w niskiej cenie
Viltrox rozszerza ofertę obiektywów o kolejny model z flagowej linii LAB. Pełnoklatkowy AF 35 mm f/1.2 LAB do aparatów Sony Alfa to bardzo jasny standard w zaskakująco konkurencyjnej cenie.
9
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Czy Nikon pracuje nad teleobiektywem Z 200-700 mm f/6.3-8?
Firma Nikon zgłosiła patenty trzech obiektywów, w tym modelu 200-700 mm f/6.3-8. Czy jest szansa, że portfolio systemu Z wzbogaci się niedługo o nowy zoom dla miłośników przyrody i fotografii...
1