Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Z opublikowanego oświadczenia wynika, że współpraca obu producentów będzie się sprowadzać głównie do optyki wykorzystywanej w smartfonach chińskiego producenta, który w 2015 roku sprzedał ponad 100 milionów urządzeń.
”Bardzo starannie dobieramy naszych partnerów, dlatego też niezmiernie cieszymy się z rozpoczętej współpracy. ” - powiedział dyrektor Huawei Consumer BG, Richard Yu. ”Leica jest legendą w świecie fotografii - żaden inny producent nie zrewolucjonizował w tak dużym stopniu przemysłu. Teraz, dzięki współpracy, połączymy innowację i nowoczesne projektowanie z ogromnym doświadczeniem, niesamowitą technologią i wyjątkową jakością obrazu” - dodał, Richard Yu.
Z kolei dyrektor Leica Camera AG, Oliver Kaltner podkreśla, że zawarty sojusz jest dowodem na to, że obie firmy chcą poszerzać techniczne możliwości swoich produktów i dostarczać tym samym bezkompromisowej jakości i innowacyjności. ”Partnerstwo z Huawei umożliwia nam zaprezentowanie naszego ogromnego doświadczenia z dziedziny optyki w zupełnie nowym dla nas segmencie. To także możliwość odblokowania ekscytujących obszarów dostępnych na rynku urządzeń mobilnych” - powiedział Oliver Kaltner.
Obie firmy będą także współpracować ze sobą w dziedzinach rozwoju, projektowania, marketingu i kontaktu z klientem, a także dystrybucji detalicznej. Jak na razie nie ujawniono większej liczby szczegółów. Nie wiadomo też kiedy pierwsze modele smartfonów z optyką projektowaną przez Leikę miałyby pojawić się w sprzedaży. Rozpoczęta współpraca rodzi też wiele pytań, na przykład czy i o ile wzrośnie cena za urządzenia Huawei, które są dosyć konkurencyjne na współczesnym rynku. Niemniej jednak to partnerstwo umacnia pewną tendencję - coraz więcej producentów poważniej spogląda w stronę fotografii mobilnej