Akcesoria
Sennheiser Profile Wireless - kompaktowe mikrofony bezprzewodowe od ikony branży
Nie tak dawno temu serwis 500px zebrał 13 mln dolarów na rózwój platformy, która już teraz jest silną konkurencją dla Flickera czy Instagrama. Pierwsze efekty inwestycji widzimy już dzisiaj w postaci zaprojektowanej na nowo aplikacji mobilnej. Zrobiło się jaśniej,prościej, przejrzyściej i bardziej społecznościowo.
Oprócz zmian w samym wyglądzie aplikacji zaktualizowano również jej działanie. Pod wieloma względami aplikacja przypomina teraz Instagrama. Mamy zestaw filtrów do edycji zdjęć, pojawił się też nowy „feed”, na którym na bieżąco wyświetlają się poczynania osób, których profile śledzimy, a dodatkowo serwis podsuwa rekomendacje fotografów wartych sprawdzenia. Ciekawie prezentuje się również nowa funkcja Debut, która pozwala zaistnieć w społeczności nowym użytkownikom.
Usprawniono także system wyszukiwania zdjęć i fotografów, który został podzielony na kategorie. Czym więc serwis różni się od Instagrama? 500px zawsze stawiało przede wszystkim na jakośc zdjęć, dlatego aplikacja pozwala nam na wgrywanie zdjęć w wysokiej rozdzielczości, które później są inteligentnie zmiejszane w taki sposób, aby efekty kompresji nie były widoczne. Dodatkowo nie jesteśmy ograniczeni kwadratowym formatem, a zdjęcia możemy podejrzeć w powiększeniu. Wyświetlana są także dane EXIF i informacje o użytych filtrach. Co więcej serwis oferuje synchronizację z programem Adobe Lightroom, co zwiększy możliwości edycji zdjęć.
Wygląda na to, że 500px chce stać się numerem 1 na rynku fotograficznych aplikacji mobilnych. Najnowszą wersję aplikacji na iPhone’a i iPada pobierzecie za darmo z serwisu App Store. Odświeżona wersja aplikacji na urządzenia z systemem Android ma pojawić się w ciągu najbliższych miesięcy.
Więcej informacji znajdziecie na stronie 500px.com