Nikon Polska "porządkuje" domeny niezależnych serwisów internetowych

Autor: Michal Grzegorczyk

4 Maj 2010
Artykuł na: 2-3 minuty
Polski oddział Nikona postanowił "uporządkować" sprawę domen niezależnych serwisów internetowych zawierających słowo Nikon. Najpierw do zmiany nazwy został wezwany serwis PolishNikonService.com, a teraz największe polskojęzyczne forum poświęcone marce Nikon - forum.nikon.org.pl. Działania polskiego oddziału japońskiego producenta wywołały w Internecie lawinę komentarzy, a teraz otrzymaliśmy oficjalne oświadczenie firmy.

Serwis PolishNikonService.com od kilkunastu dni przekierowuje na adres zoltyserwisfotograficzny.info, a największe forum użytkowników sprzętu Nikona - forum.nikon.org.pl - na stronę nikoniarze.pl. Właściciele obydwu serwisów zostali wcześniej wezwani przez firmę Nikon Polska do zmiany nazw prowadzonych przez siebie stron. Działania polskiego oddziału japońskiego producenta wywołały w Internecie lawinę komentarzy. Firma przygotowała w odpowiedzi oficjalny komunikat:

Warszawa, 4 maja 2010 r.

OŚWIADCZENIE

Szanowni Państwo,

Odnosząc się do komentowanych w Internecie działań Nikon Polska wobec domen posługujących się znakiem towarowym Nikon, chcielibyśmy wyjaśnić, że wiążą się one z inicjatywą dotyczącą spójnego wykorzystywania logotypu i marki Nikon. Podejmowane przez nas kroki obejmą wszystkie domeny przywołujące w nazwie słowo Nikon, niezależnie od profilu ich działalności. Działania te mają na celu zapewnienie zgodnego z polityką korporacyjną oraz z prawem wykorzystywania zastrzeżonego znaku towarowego Nikon.

Jednocześnie chcielibyśmy zapewnić, że działania te w żadnej mierze nie są wymierzone przeciwko społecznościom naszych Klientów oraz fanom marki. Każda inicjatywa przez nich podejmowana jest cennym źródłem informacji, jakie obszary naszej aktywności wymagają ewentualnych zmian. Cieszymy się, że hasło Nikon jest przez nich często przywoływane, jednak musimy dbać, by pojawiało się w kontekście, który nie wprowadza odbiorców w błąd. Polityka firmy Nikon w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz znaku towarowego ma dać gwarancję rzetelności komunikatów sygnowanych marką Nikon. Liczymy na wyrozumiałość wszystkich osób, dla których zaistniała sytuacja stwarza jakiekolwiek niedogodności.

Z wyrazami szacunku,

Magdalena Michalska-Szmidt
Kierownik marketingu i PR Nikon Polska

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Google integruje certyfikaty C2PA ze swoją wyszukiwarką - czy to uzdrowi współczesne problemy?
Google integruje certyfikaty C2PA ze swoją wyszukiwarką - czy to uzdrowi współczesne problemy?
Wygląda na to, że system certyfikowania zdjęć opracowany w ramach Content Authenticity Initiative będzie miał wreszcie szansę się upowszechnić. Metadane C2PA, informujące o powstaniu...
4
Tego jeszcze nie grali - ceny filmów zaczynają spadać
Tego jeszcze nie grali - ceny filmów zaczynają spadać
Choć wydaje się to nieprawdopodobne, wygląda na to, że po kilku latach galopujących podwyżek ceny materiałów światłoczułych zaczęły się stabilizować, a nawet spadać. Tylko w tym roku...
9
K-Consult ponownie platynowym dystrybutorem Sigmy - do końca roku darmowe wydłużenie gwarancji na 5 lat
K-Consult ponownie platynowym dystrybutorem Sigmy - do końca roku darmowe wydłużenie gwarancji na...
K-Consult drugi rok z rzędu może poszczycić się tytułem najlepszego dystrybutora marki Sigma na świecie. Z tej okazji do końca roku firma oferuje kupującym darmowe wydłużenie gwarancji...
17