Nikon Polska "porządkuje" domeny niezależnych serwisów internetowych

Autor: Michal Grzegorczyk

4 Maj 2010
Artykuł na: 2-3 minuty
Polski oddział Nikona postanowił "uporządkować" sprawę domen niezależnych serwisów internetowych zawierających słowo Nikon. Najpierw do zmiany nazwy został wezwany serwis PolishNikonService.com, a teraz największe polskojęzyczne forum poświęcone marce Nikon - forum.nikon.org.pl. Działania polskiego oddziału japońskiego producenta wywołały w Internecie lawinę komentarzy, a teraz otrzymaliśmy oficjalne oświadczenie firmy.

Serwis PolishNikonService.com od kilkunastu dni przekierowuje na adres zoltyserwisfotograficzny.info, a największe forum użytkowników sprzętu Nikona - forum.nikon.org.pl - na stronę nikoniarze.pl. Właściciele obydwu serwisów zostali wcześniej wezwani przez firmę Nikon Polska do zmiany nazw prowadzonych przez siebie stron. Działania polskiego oddziału japońskiego producenta wywołały w Internecie lawinę komentarzy. Firma przygotowała w odpowiedzi oficjalny komunikat:

Warszawa, 4 maja 2010 r.

OŚWIADCZENIE

Szanowni Państwo,

Odnosząc się do komentowanych w Internecie działań Nikon Polska wobec domen posługujących się znakiem towarowym Nikon, chcielibyśmy wyjaśnić, że wiążą się one z inicjatywą dotyczącą spójnego wykorzystywania logotypu i marki Nikon. Podejmowane przez nas kroki obejmą wszystkie domeny przywołujące w nazwie słowo Nikon, niezależnie od profilu ich działalności. Działania te mają na celu zapewnienie zgodnego z polityką korporacyjną oraz z prawem wykorzystywania zastrzeżonego znaku towarowego Nikon.

Jednocześnie chcielibyśmy zapewnić, że działania te w żadnej mierze nie są wymierzone przeciwko społecznościom naszych Klientów oraz fanom marki. Każda inicjatywa przez nich podejmowana jest cennym źródłem informacji, jakie obszary naszej aktywności wymagają ewentualnych zmian. Cieszymy się, że hasło Nikon jest przez nich często przywoływane, jednak musimy dbać, by pojawiało się w kontekście, który nie wprowadza odbiorców w błąd. Polityka firmy Nikon w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz znaku towarowego ma dać gwarancję rzetelności komunikatów sygnowanych marką Nikon. Liczymy na wyrozumiałość wszystkich osób, dla których zaistniała sytuacja stwarza jakiekolwiek niedogodności.

Z wyrazami szacunku,

Magdalena Michalska-Szmidt
Kierownik marketingu i PR Nikon Polska

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
World Press Photo nie chce na gali rosyjskiego fotografa. Podtrzymuje jednak decyzję o nagrodzie
World Press Photo nie chce na gali rosyjskiego fotografa. Podtrzymuje jednak decyzję o nagrodzie
Ciąg dalszy zamieszania wokół wyróżnienia Mikhaila Tereschenko w tegorocznym World Press Photo. Organizacja podtrzymuje nagrodę, ale cofa zaproszenie dla fotografa na galę...
18
Fujifilm podnosi ceny materiałów analogowych. Ceny filmów wzrosną nawet o 50%
Fujifilm podnosi ceny materiałów analogowych. Ceny filmów wzrosną nawet o 50%
Fujifilm kolejny raz podnosi ceny filmów analogowych. Tym razem podwyżki wynoszą od 21 do nawet 52%. Póki co zmiany dotyczą rynku japońskiego, ale z dużym prawdopodobieństwem w...
6
Zakaz fotografowania wchodzi w życie na dobre. Od 17 kwietnia grozi nam grzywna, areszt lub konfiskata sprzętu
Zakaz fotografowania wchodzi w życie na dobre. Od 17 kwietnia grozi nam grzywna, areszt lub...
Formalnie zakaz fotografowania poszczególnych obiektów funkcjonuje w Polsce już od kilku lat, jednak ze względu na brak jednolitego znaku zakazu przepis ten nie mógł być skutecznie...
276