Aparaty
Leica M11 Black Paint - nowa wersja, która pięknie się zestarzeje
"Ta decyzja została podjęta z bardzo ciężkim sercem. Niestety zmusiły nas do tego warunki rynkowe i ekonomicznie” - mówi Bruce Davidson, dyrektor generalny AAP.
APP ogłosiło, że zakończy działalność w czerwcu tego roku. Tym sposobem po ponad 85 latach zostanie zamknięta jedna z największych agencji prasowych, a ogromna rzesza współpracujących z nią fotoreporterów prasowych zostanie na bruku. Najwyraźniej zmiana na rynku mediów i rozrastający się zasięg platform społecznościowych dołożyło ostatni gwóźdź to trumny współczesnych fotoreporterów.
„Ta trudna decyzja została wymuszona przez spadek liczby agencji subskrybujących serwisy informacyjne w ostatnich latach”, czytamy w komunikacie prasowym AAP. „Niespotykany wpływ platform cyfrowych, które pobierają treści innych osób i rozpowszechniają je za darmo, doprowadziły do tego, że zbyt wiele firm rezygnuje z profesjonalnej obsługi AAP. Dotarliśmy do punktu, w którym kontynuacja nie jest już możliwa ”.
Ostateczne zamknięcie agencji zostało ogłoszone 3-go marca tego roku. Decyzja została przegłosowana przez akcjonariuszy Nine Entertainment i News Corp Australia, którzy są głównymi inwestorami.
- Zbyt wielu byłych klientów AAP polega na Google i Facebooku - powiedział Bruce Davidson, dyrektor generalny AAP. - AAP jest kluczową częścią dziennikarstwa w Australii od 1935 r. I tragiczne jest, że dobiegnie końca - ubolewa Davidson. Nasi reporterzy, fotografowie, kamerzyści i pracownicy produkcji nie mają sobie równych.
fot. Inside Imagin, The AAP sports photography team. L-R: Dan Peled, Dan Himbrechts, David Mariuz, Michael Dodge, Scott Barbour, Dean Lewins, Lukas Coch, Vince Caligiuri, Dave Hunt.
Ponad 180 dziennikarzy, w tym jedni z najlepszych fotoreporterów w Australii, stracą pracę, gdy AAP oficjalnie zostanie zamknięte 26 czerwca. I chociaż w oświadczeniu wspomniano, że News Corp i Nine Entertainmentt będą rozbudowywać własne zespoły informacyjne, nie jest jasne, czy którekolwiek z tych nowych miejsc pracy będzie zatrudniało fotografów. Jak wskazuje Inside Imaging, zarówno News Corp, jak i Fairfax Media - niedawno połączyły się z Nine Entertainment - są jednymi z głównych klientów serwisu Getty Images. To kolejna historia która stawia pod znakiem zapytania przyszłość fotografii reporterskiej.
Agencję w 1935 roku założył Keith Murdoch ojciec magnata prasowego Ruperta Murdocha. APP specjalizuje się w depeszach, ale rozpowszechnia również dane ekonomiczne, treści life-stylowe, prognozy społeczno-polityczne, opinie, fotografie i materiały wideo. W ciągu osiemdziesięciu pięciu lat działalności współpracowała z korespondentami na całym świecie, między innymi w Nowej Zelandii, Papui-Nowej Gwinei, Indonezji, Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i w krajach afrykańskich.
W swoich biurach na terenie Australii zatrudnia ponad 180 dziennikarzy. Treści tworzone przez współpracowników APP są publikowane w ponad 200 mediach na całym świecie i wykorzystywane między innymi przez Associated Press, czy Agence France Press. Redaktorem naczelnym Australian Associated Press jest Tony Gillies.