10 lat magazynu NikonPro

Autor: Marta Majewska

21 Lipiec 2005
Artykuł na: 4-5 minut
Nikon świętuje dziesiątą rocznicę NikonPro - magazynu czytanego przez entuzjastów fotografii z 27 krajów Europy. Z tej okazji piszemy o misji magazynu i jego dostępności w Polsce.

Dysponując coraz bardziej zaawansowaną technologią, europejscy fotograficy stoją dziś przed nowymi wyzwaniami, które wymuszają wciąż rozwijające się rozwiązania oraz krótki cykl życia produktu. Potrzebują zatem dobrego przewodnika po najnowszych produktach, który ponadto utwierdzi ich w przekonaniu, że wybrali produkty odpowiedniej marki. Właśnie tutaj wydawca NikonPro widzi misję magazynu - jego celem jest bowiem pokazanie Nikona w akcji, podkreślenie potencjału jego produktów oraz dostarczenie informacji i porad użytkownikom.

Okładka najnowszego, letniego numeru NikonPro

NikonPro ma nakład 70 000 egzemplarzy i jest czytany przez fotografów i entuzjastów z 27 krajów Europy. Magazyn wydawany jest w języku angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, włoskim i szwedzkim cztery razy w ciągu roku. NikonPro dociera także do Polski w ilości 600 sztuk, w wersji angielskiej, ale nie trafia do szerokiej dystrybucji. Egzemplarze magazynu dostępne są zawsze na stoiskach targowych i prezentacjach Nikona Polska a także w warszawskiej siedzibie firmy (ul. Postępu 14). Jak poinformował nas przedstawiciel Nikona Polska, nie ma obecnie planów wydawania NikonPro po polsku, ale tłumaczenia najciekawszych fragmentów regularnie umieszczane są na stronie nikon.pl pod zakładką NikonPro. Najnowszy numer jest już dostępny w języku polskim.

Okładka wiosennego numeru NikonPro

Andy Robinson, redaktor opiekujący tytułem NikonPro w domu wydawniczym Cedar Communications mówi: "NikonPro ma godne pozazdroszczenia zadanie znajdowania najlepszych europejskich fotografów używających Nikona i prezentowania ich pracy. Z takim potencjałem utalentowanych artystów, których warto pokazać, nigdy nie zabraknie nam doskonałych zdjęć. Ale w swoim długim i znamiennym życiu, NikonPro był zawsze czymś więcej niż tylko galerią. Był platformą, na której doskonałe zdjęcia, techniki i sprzęt były testowane, wyjaśniane i chwalone. Nie możemy się już doczekać kolejnej dekady..."

Magazyn Nikon Pro jest dobrze oceniany przez swoich czytelników. Według badań przeprowadzonych przez Nikona 95% czytelników NikonPro twierdzi, że rekomendują magazyn innym profesjonalistom, a 90% ocenia jego poziom jako dobry lub doskonały. Ponadto NikonPro został uhonorowany przez APA (Association of Publishing Agencies) tytułem Konsumenckiego Magazynu Roku 2004 oraz Międzynarodowego Magazynu Roku 2004.

Życzymy zatem kolejnej dekady inspiracji i sukcesów a także szerszego zaistnienia na polskim rynku

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
SWPA 2025 - Susan Meiselas z nagrodą za wybitny wkład w fotografię
SWPA 2025 - Susan Meiselas z nagrodą za wybitny wkład w fotografię
Jury nadchodzącej edycji Sony World Photography Award zadecydowało o przyznaniu corocznej nagrody honorowej za wybitny wkład w fotografię. Tym razem otrzymuję ją Susan Meiselas, której...
9
"Bezpieczniejsze polskie niebo" - nowe przepisy dla dronów
"Bezpieczniejsze polskie niebo" - nowe przepisy dla dronów
Projekt nowelizacji ustawy Prawo lotnicze został przyjęty przez Radę Ministrów. Polskie przepisy dotyczące dronów będą teraz dostosowane do unijnych - wprowadzają nowy podział operacji i...
1
Nowy dystrybutor FOMEI – Rudy Lis przejmuje oficjalną dystrybucję w Polsce
Nowy dystrybutor FOMEI – Rudy Lis przejmuje oficjalną dystrybucję w Polsce
Marka FOMEI zmienia dystrybutora. Popularny sprzęt oświetleniowy dla fotografów i filmujących oraz rozwiązania do druku przejmuje w Polsce firma Rudy Lis.
1