Obiektywy
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Dwanaście wyjątkowych modelek w słońcu Majorki. Podczas sesji fotograficznej, która odbyła się pod koniec lata 2003 roku widok ten stanowił inspirację dla fotografa mody Joachima Baldaufa do stworzenia pełnych zmysłowości obrazów. Narzędziem pracy był sprzęt Olympus E-System, a jej efektem wyjątkowy kalendarz.
Joachim Baldauf, przystępując do projektu, wiedział dokładnie jaki efekt chce osiągnąć. Jak mówi: "...moim celem było stworzenie zdjęć kobiet w stylu klasycznej fotografii. Nie chciałem żeby, na przykład, wkradła się do nich nutka fałszu, a także, by ciążyły w stronę zbyt "wygładzonej" fotografii. Zdjęcia powinny emanować naturalnością. W pewnym sensie chciałem uchwycić ducha lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. I tutaj bardzo pomogło mi wspaniałe światło Majorki, które nadało specjalny charakter zrealizowanym zdjęciom".
Baldauf korzystał z aparatu Olympus E-1 razem z obiektywem zoom ZUIKO DIGITAL 14-54mm, którego używał głównie w zakresie ustawień szerokokątnych. Baldauf podkreśla: Praca z tym aparatem była rzeczywiście wspaniała. (...) Waga, rozmiar, a w szczególności obsługa są doskonałe. W połączeniu z elastycznością w cyfrowym rejestrowaniu obrazu, pozwoliło mi to na szybszą pracę. Mogłem natychmiast sprawdzić zdjęcia na moim notebooku i na bieżąco dopracowywać swoją koncepcję. Ponadto, dzięki temu, że pomiędzy mną a modelkami była jedynie mała "skrzyneczka" (jeśli porównamy ją ze średnio- lub wielkoformatowymi aparatami), łatwiej można uzyskać bardziej swobodą atmosferę w czasie sesji, co z kolei uwydatnia naturalność, której poszukiwałem. Obiektyw zoom charakteryzował się oczywiście najwyższą jakością i znacznie przyczynił się do wyrazistości finalnych zdjęć.
Joachim Baldauf urodził się w Allgau regionie południowych Niemiec. Początkowo studiował wzornictwo, potem zwrócił się w stronę fotografii. Dzięki swojemu unikalnemu widzeniu świata szybko stał się szybko stał się rozchwytywanym kierownikiem artystycznym w przemyśle muzycznym i reklamowym. Przez kilka ostatnich lat koncentruje on swoje wysiłki wyłącznie na fotografii i jest obecnie uważany za jedną z czołowych postaci w świecie fotografii mody. Jego godna pozazdroszczenia lista klientów obejmuje takie nazwy jak Vogue, FHM, Harrods, czy Levis.
Czytaj także:
Premiera systemu Olympus E-1 w Amsterdamie 24.06.2003 czytaj...
Test aparatu Olympus E-1, rozpoczęty podczas letniego spotkania na Majorce czytaj...