Nagrody dla najdoskonalszych produktów obrazowania cyfrowego w XXI wieku

Autor: Michał Sułkiewicz

9 Listopad 2003
Artykuł na: 4-5 minut
Dzisiaj oficjalnie rozpoczęła swoją działalność niezależna, międzynarodowa organizacja Digital Imaging Websites Association (DIWA) zrzeszająca strony internetowe zajmujące się testowaniem produktów obrazowania cyfrowego. Fotopolis.pl został jednym z członków tej organizacji.

W sobotę, 8 listopada 2003 oficjalnie rozpoczęła swoją działalność niezależna, międzynarodowa organizacja Digital Imaging Websites Association (DIWA) zrzeszająca strony internetowe zajmujące się testowaniem produktów obrazowania cyfrowego. Fotopolis.pl został jednym z członków tej organizacji.

Wprowadzenie. Digital Imaging Websites Association (DIWA) to nowa i niezależna międzynarodowa organizacja zrzeszająca profesjonalne serwisy internetowe.

Wybór i nagrody

Zadaniem organizacji DIWA jest wybór najdoskonalszych produktów obrazowania cyfrowego, czyli aparatów fotograficznych, drukarek, skanerów, akcesoriów i oprogramowania oraz wyróżnianie ich. Wyróżnienia organizacji DIWA nagradzają wysoką jakość produktów, która została potwierdzona w trakcie rygorystycznych, ustandaryzowanych procedur testowych. Nagrody DIWA Imaging Awards powstały, aby dać użytkownikom pewność wyboru najlepszych produktów dostosowanych do ich potrzeb.

Fundamentalne różnice

Istnieją dwie fundamentalne różnice, które wyróżniają nagrody DIWA spośród innych. Po pierwsze, organizacja DIWA nie ogranicza się do corocznego wyboru nagradzanych produktów. Dzięki możliwościom oferowanym przez Internet, a niedostępnym mediom drukowanym, nagrody DIWA mogą dotrzymać kroku szybko zmieniającemu się rynkowi fotografii cyfrowej. Wyróżnienia przyznawane będą na bieżąco, w trakcie całego roku. Ponadto raz w roku przyznawana będzie nagroda roczna. Otrzyma ją jeden produkt w każdej kategorii spośród tych, które otrzymały nagrody przez ostatnie dwanaście miesięcy.

Nagrody DIWA wyróżniają się spośród innych nie tylko częstotliwością przyznawania wyróżnień, ale także kryteriami oceny produktów. O przyznaniu nagrody DIWA decyduje bowiem rozbudowana, ustandaryzowana procedura testowa przeprowadzona na danym modelu przez każdego z członków organizacji.

Rygorystyczne procedury testowe

Założeniem nagród DIWA Imaging Awards jest kompetentna i obiektywna ocena produktów. Ujednolicenie procedury testowej pozwoli na ocenę sprzętu w oparciu o obiektywne kryteria. Duże znaczenie ma także zasada, która pozwala ubiegać się o nagrodę jedynie produktom przetestowanym przez określoną liczbę członków organizacji. Taka procedura eliminuje potencjalne błędy wynikające z wadliwości danego egzemplarza testowego oraz ogólne pomyłki podczas wykonywania testu. Nagrody DIWA staną się dzięki temu najbardziej kompetentnymi i niezależnymi wyróżnieniami w branży cenionymi zarówno przez producentów, jak i konsumentów.

Członkowie

DIWA rozpoczyna swoją działalność zrzeszając następujących członków:

Norwegia: www.digit.no

Polska: www.fotopolis.pl

Hiszpania: www.nuevafotografia.com

Holandia: www.letsgodigital.org

Wielka Brytania: www.dp-now.com

Wielka Brytania: www.photo-i.co.uk

Turcja: www.diginorm.com

W pierwszym roku działalności, celem DIWA jest zebranie członków z wszystkich głównych krajów europejskich, a także członków z innych części świata.

Pierwsza oficjalna nagroda DIWA zostanie przyznana w ciągu najbliższych tygodni wraz z uruchomieniem oficjalnej strony internetowej organizacji DIWA pod adresem www.diwa-awards.com.

Kontakt z organizacją można nawiązać pisząc na adres info@diwa-awards.com.

Dzięki członkostwu w organizacji DIWA, Fotopolis.pl będzie mógł udostępnić swoim czytelnikom nowoczesne i kompetentne procedury przeprowadzania testów sprzętu. Powstanie więc możliwość porównania modeli różnych producentów oraz wyników testów tego samego modelu opublikowanych przez innych członków DIWA.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani fotografa
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani...
Systemy generatywnej AI coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na rynku fotografii komercyjnej. Botika to nowa aplikacja dla branży modowej, która pozwala tworzyć sesje odzieżowe...
0
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Czy trzeba będzie przepisywać książki z historii fotografii? Pod koniec stycznia zadebiutować ma dokument, który podważa kwestię autorstwa słynnego zdjęcia Napalm Girl. Assiociated...
19
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Oliviero Toscani, wybitny włoski fotograf i artysta wizualny, znany z kontrowersyjnych i poruszających kampanii reklamowych, zmarł w wieku 83 lat.
8