Akcja (foto)edukacja

Autor: Patrycja Tuszyńska

22 Listopad 2012
Artykuł na: 2-3 minuty
Nikon Polska rusza z nową inicjatywą - "Akcja (foto)edukacja". Nowy projekt edukacyjny skierowany jest do młodzieży w wieku szkolnym, zainteresowanej rozwijaniem swoich umiejętności i wiedzy fotograficznej oraz kreatywności. Akcji towarzyszy także konkurs, w którym można zdobyć m.in. sprzęt fotograficzny i stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł.

Nikon Polska rusza z kolejną inicjatywą edukacyjną, obok takich projektów jak "Szeroki kadr" i "Twoje zdjęcie. Twoje prawo", która ma za zadanie poszerzanie wiedzy i umiejętności fotograficznych wśród młodzieży. Celem pierwszej edycji nowego programu edukacyjnego "Akcja (foto)edukacja" jest wyrównanie dostępu osób w wieku szkolnym do wiedzy fotograficznej oraz rozwijanie ich kreatywności i zainteresowań. Program akcji obejmuje zajęcia on-line, dzięki którym każdy z uczestników będzie mógł zdobyć wiedzę z zakresu fotografii reportażowej, potretowej czy też makrofotografii. Lekcje są podzielone na część teoretyczną i praktyczną, w postaci zadań domowych, która rozwinie nabyte umiejętności. Materiały edukacyjne są dostępne na portalu www.szerokikadr.pl.

"Akcja (foto)edukacja" jest rozwinięciem prowadzonych do tej pory działań edukacyjnych firmy Nikon. Program przygotowaliśmy z myślą o młodzieży szkolnej, gdyż rozwijanie twórczych zainteresowań m.in. tych związanych z fotografią, jest niezwykle ważne, zwłaszcza w przypadku młodych ludzi. Im więcej uczniowie będą wiedzieli na temat fotografii, tym chętniej sięgną do niej jako sposobu wyrażania swoich artystycznych talentów. Młodzież powinna mieć możliwość korzystania z odpowiednich warunków kształcenia, które pozwolą jej w pełni rozwinąć swoje pasje - z pożytkiem dla siebie i całego społeczeństwa. Jesteśmy przekonani, że udostępnione bezpłatnie w ramach akcji materiały edukacyjne oraz instruktażowe dla nauczycieli, pomogą w przekazywaniu wiedzy oraz staną się impulsem do kreatywnego spędzania wolnego czasu. - tak o nowym projekcie mówi Magdalena Michalska - Szmidt, Marketing Manager Nikon Polska.

Dodatkowo projektowi "Akcja (foto)edukacja" towarzyszy konkurs na najciekawsze rozwiązanie pracy domowej zadawanej w ramach zajęć on-line. Na autorów najlepszych prac czekają m.in. sprzęt fotograficzny, stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł oraz warsztaty fotograficzne i wyposażenie pracowni dla szkoły. Konkurs skierowany jest do uczniów ponadgimnazjalnych szkół artystycznych. Prace można nadsyłać do 1 czerwca 2013 r.

Więcej informacji o nowym programie edukacyjnym i regulamin konkursu można znaleźć na stronie www.szerokikadr.pl.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Chińczycy idą po rynek analogowy. Light Lens Lab ogłasza start prac nad całą gamą materiałów światłoczułych
Chińczycy idą po rynek analogowy. Light Lens Lab ogłasza start prac nad całą gamą materiałów...
Gdy ktoś mówi, że coś jest niemożliwe, daj to Chińczykom. Już niebawem wystartować ma nowa chińska marka, która zaoferuje kompletną ofertę nowych filmów i materiałów światłoczułych,...
4
Ciąg dalszy afery wokół "Napalm Girl". Czy to on jest autorem słynnej fotografii?
Ciąg dalszy afery wokół "Napalm Girl". Czy to on jest autorem słynnej fotografii?
W zeszłym tygodniu informowaliśmy was o zaskakujących zarzutach podważających 50-letnią historię ikonicznego zdjęcia z wojny w Wietnamie. Dokument kwestionujący autorstwo znanej...
8
Najlepsze aparaty, akcesoria i wydarzenia fotograficzne roku 2024. Znamy wyniki plebiscytu Fotopolis
Najlepsze aparaty, akcesoria i wydarzenia fotograficzne roku 2024. Znamy wyniki plebiscytu Fotopolis
Już po raz 20 tworzycie z nami ranking najlepszych produktów fotograficznych na polskim rynku. Oto jakie aparaty, obiektywy, akcesoria i wydarzenia uznaliście za najlepsze w...
42