Akcja (foto)edukacja

Autor: Patrycja Tuszyńska

22 Listopad 2012
Artykuł na: 2-3 minuty
Nikon Polska rusza z nową inicjatywą - "Akcja (foto)edukacja". Nowy projekt edukacyjny skierowany jest do młodzieży w wieku szkolnym, zainteresowanej rozwijaniem swoich umiejętności i wiedzy fotograficznej oraz kreatywności. Akcji towarzyszy także konkurs, w którym można zdobyć m.in. sprzęt fotograficzny i stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł.

Nikon Polska rusza z kolejną inicjatywą edukacyjną, obok takich projektów jak "Szeroki kadr" i "Twoje zdjęcie. Twoje prawo", która ma za zadanie poszerzanie wiedzy i umiejętności fotograficznych wśród młodzieży. Celem pierwszej edycji nowego programu edukacyjnego "Akcja (foto)edukacja" jest wyrównanie dostępu osób w wieku szkolnym do wiedzy fotograficznej oraz rozwijanie ich kreatywności i zainteresowań. Program akcji obejmuje zajęcia on-line, dzięki którym każdy z uczestników będzie mógł zdobyć wiedzę z zakresu fotografii reportażowej, potretowej czy też makrofotografii. Lekcje są podzielone na część teoretyczną i praktyczną, w postaci zadań domowych, która rozwinie nabyte umiejętności. Materiały edukacyjne są dostępne na portalu www.szerokikadr.pl.

"Akcja (foto)edukacja" jest rozwinięciem prowadzonych do tej pory działań edukacyjnych firmy Nikon. Program przygotowaliśmy z myślą o młodzieży szkolnej, gdyż rozwijanie twórczych zainteresowań m.in. tych związanych z fotografią, jest niezwykle ważne, zwłaszcza w przypadku młodych ludzi. Im więcej uczniowie będą wiedzieli na temat fotografii, tym chętniej sięgną do niej jako sposobu wyrażania swoich artystycznych talentów. Młodzież powinna mieć możliwość korzystania z odpowiednich warunków kształcenia, które pozwolą jej w pełni rozwinąć swoje pasje - z pożytkiem dla siebie i całego społeczeństwa. Jesteśmy przekonani, że udostępnione bezpłatnie w ramach akcji materiały edukacyjne oraz instruktażowe dla nauczycieli, pomogą w przekazywaniu wiedzy oraz staną się impulsem do kreatywnego spędzania wolnego czasu. - tak o nowym projekcie mówi Magdalena Michalska - Szmidt, Marketing Manager Nikon Polska.

Dodatkowo projektowi "Akcja (foto)edukacja" towarzyszy konkurs na najciekawsze rozwiązanie pracy domowej zadawanej w ramach zajęć on-line. Na autorów najlepszych prac czekają m.in. sprzęt fotograficzny, stypendium naukowe w wysokości 10 000 zł oraz warsztaty fotograficzne i wyposażenie pracowni dla szkoły. Konkurs skierowany jest do uczniów ponadgimnazjalnych szkół artystycznych. Prace można nadsyłać do 1 czerwca 2013 r.

Więcej informacji o nowym programie edukacyjnym i regulamin konkursu można znaleźć na stronie www.szerokikadr.pl.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
World Press Photo nie chce na gali rosyjskiego fotografa. Podtrzymuje jednak decyzję o nagrodzie
World Press Photo nie chce na gali rosyjskiego fotografa. Podtrzymuje jednak decyzję o nagrodzie
Ciąg dalszy zamieszania wokół wyróżnienia Mikhaila Tereschenko w tegorocznym World Press Photo. Organizacja podtrzymuje nagrodę, ale cofa zaproszenie dla fotografa na galę...
18
Fujifilm podnosi ceny materiałów analogowych. Ceny filmów wzrosną nawet o 50%
Fujifilm podnosi ceny materiałów analogowych. Ceny filmów wzrosną nawet o 50%
Fujifilm kolejny raz podnosi ceny filmów analogowych. Tym razem podwyżki wynoszą od 21 do nawet 52%. Póki co zmiany dotyczą rynku japońskiego, ale z dużym prawdopodobieństwem w...
6
Zakaz fotografowania wchodzi w życie na dobre. Od 17 kwietnia grozi nam grzywna, areszt lub konfiskata sprzętu
Zakaz fotografowania wchodzi w życie na dobre. Od 17 kwietnia grozi nam grzywna, areszt lub...
Formalnie zakaz fotografowania poszczególnych obiektów funkcjonuje w Polsce już od kilku lat, jednak ze względu na brak jednolitego znaku zakazu przepis ten nie mógł być skutecznie...
276