Canon rozpoczyna kampanię przeciw podróbkom

Autor: Marta Majewska

29 Sierpień 2003
Artykuł na: 4-5 minut
Canon Europe razem z Unią Europejską i ACG - Grupą do Walki z Podróbkami przygotował kampanię naświetlającą rzeczywiste "koszty" towarów podrabianych ponoszone przez konsumentów. Kampania jest następstwem przechwycenia 20.000 podrobionych aparatów firmy Canon w całej Europie.

Canon Europe razem z Unią Europejską i ACG - Grupą do Walki z Podróbkami przygotował kampanię naświetlającą rzeczywiste "koszty" towarów podrabianych ponoszone przez konsumentów.

Handel towarami podrobionymi w Unii Europejskiej przeżył wzrost o 900% pod względem ilości produktów napływających do Unii Europejskiej w ostatnich pięciu latach. Wraz z rosnącym wyrafinowaniem technik wykonywania podróbek, poszerzyła się również gama towarów, które są podrabiane i obejmuje już nie tylko podrabiane dżinsy, perfumy i płyty CD, ale również produkty farmaceutyczne, urządzenia przemysłowe i towary elektroniczne dla użytkowników indywidualnych. Właściwie każdy produkt markowy stał się celem fałszerzy. Coraz częściej podrabia się także aparaty fotograficzne! Służby celne i policyjne przechwyciły w całej Europie ponad 20.000 podrobionych aparatów firmy Canon. Canon Europe postanowił naświetlić konsumentom ryzyko związane z zakupem towarów podrobionych lub tanich aparatów, które są oferowane jako autentyczne produkty Canona.

James Leipnik, Dyrektor ds. Komunikacji oraz Relacji Korporacyjnych w Canon Europe, powiedział, Podrobione towary wydają się czasem okazyjnym zakupem, ale zawsze istnieją ukryte zagrożenia dla konsumenta. Osoba, która sprzedaje wam podróbkę nie będzie dostępna jeśli podróbka przestanie działać: na podróbki nie ma gwarancji. Tylko autentyczny produkt jest dobrym zakupem.

John Anderson, Dyrektor Generalny Grupy do Walki z Podróbkami, powiedział, Musimy zwiększyć świadomość kosztów ponoszonych przez konsumentów oraz kosztów ponoszonych przez firmy a także świadomość odpowiedzialności rządów za współpracę z firmami takimi jak Canon w celu wyeliminowania tego problemu u samego źródła i umieszczenia za kratami zorganizowanych grup przestępczych zajmujących się tym procederem.

Niedawna deklaracja na temat towarów pirackich i podrabianych wystosowana przez Parlament Europejski także pomogła w nagłośnieniu kwestii podrabiania produktów. Arlene McCarthy, Członkini Parlamentu Europejskiego, powiedziała, Podrabianie towarów i produkcja towarów pirackich zagraża własności intelektualnej firm i stwarza realne zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa konsumentów. Wsparcie udzielone naszej niedawnej deklaracji dotyczącej piractwa i podrabiania towarów w Unii Europejskiej było ogromne i nie zaprzestaniemy działań podejmowanych wspólnie z firmami i rządami z różnych krajów mających na celu umocnienie, egzekwowanie i realizację obecnych i przyszłych praw w dzisiejszej i rozszerzonej Unii Europejskiej w celu zwalczania procederu podrabiania towarów.

Komisja Europejska ocenia, że rocznie w UE około 17.000 osób traci pracę z powodu towarów pirackich i podrobionych. Optymistycznie nie nastraja też fakt, że w latach 1998-2001 wolumen towarów pirackich przechwyconych przez służby celne UE zwiększył się prawie 10-krotnie.

Canon Europe nakłania więc konsumentów do kupowania aparatów i sprzętu Canona wyłącznie u autoryzowanych sprzedawców. Pełną listę autoryzowanych sprzedawców i dystrybutorów sprzętu Canona w Polsce można znaleźć w Internecie pod adresem: www.canon.pl/gdzie_kupic.php

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Czy trzeba będzie przepisywać książki z historii fotografii? Pod koniec stycznia zadebiutować ma dokument, który podważa kwestię autorstwa słynnego zdjęcia Napalm Girl. Assiociated...
19
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Oliviero Toscani, wybitny włoski fotograf i artysta wizualny, znany z kontrowersyjnych i poruszających kampanii reklamowych, zmarł w wieku 83 lat.
8
O włos od tragedii. Cywilny dron uderzył w samolot gaszący pożary w Kalifornii
O włos od tragedii. Cywilny dron uderzył w samolot gaszący pożary w Kalifornii
Content za wszelką cenę? Być może. Kanadyjski samolot „Super Scooper”, gaszący pożary nad Los Angeles został uziemiony po zderzeniu z cywilnym dronem, który latał w strefie zakazanej. Policja...
9
Powiązane artykuły