Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Lumiksy DMC-FS6 i DMC-FS7 to niewielkie, poręczne i dość elegancko wyglądające kompakty. Pierwszy z nich ma matrycę o rozdzielczości 8 megapikseli, drugi ma 10-megapikselowy sensor, a dane w obydwu aparatach są przetwarzane przez najnowszy procesor Venus Engine IV. Inna różnica to wielkość ekranu LCD. 2,5 cala w pierwszym i 2,7 cala w drugim, w obydwu 230 000 punktów. Pozostałe cechy i funkcje obydwa aparaty mają wspólne.
Łączy je na przykład obiektyw {ITL|Leica DC VARIO-ELMARIT o 4-krotnym zoome i zakresie 33-132 milimetry (małoobrazkowy ekwiwalent). Producent zdecydował o zastosowaniu stabilizacji optycznej Mega O.I.S. Obydwa aparaty mają też wszystkie "obowiązujące" rozwiązania elektroniczne: rozpoznawanie twarzy, automatyczne rozpoznawanie fotografowanej sceny czy wybór czułości.
Na tle dotychczas opisanych dwóch modeli wyróżnia się trzeci: Panasonic Lumix DMC-FS15. Producent zastosował w nim dużą, 12-megapikselową matrycę i procesor Venus Engine IV. Funkcjonalność aparatu wyraźnie wzrasta dzięki zastosowanemu obiektywowi. Jest to {IYL|Leica DC VARIO-ELMAR] o 5-krotnym zoomie i zakresie zaczynającym się od ekwiwalentu 29 milimetrów, a kończącym na 145 milimetrach. Oczywiście i w tym modelu nie zabrakło optycznej stabilizacji Mega O.I.S. Podsumowując budowę aparatu należy jeszcze wspomnieć o 2,7-calowym ekranie LCD o rozdzielczści 230 000 punktów z wbudowanym układem automatycznie dostosowującym jego jasność do panujących wokół warunków.
Panasonic Lumix DMC-FS15 ma być dostępny od lutego w kolorach srebrnym, czarnym i niebieskim. Nie znamy na razie jego ceny.] Poniżej prezentujemy specyfikację: