Wyniki sprzedaży aparatów cyfrowych w 2007 roku

Autor: Michal Grzegorczyk

8 Kwiecień 2008
Artykuł na: 2-3 minuty
IDC, jeden z największych ośrodków analizujących globalny rynek, opublikował raport o sprzedaży aparatów cyfrowych w 2007 roku. Pierwsze miejsce zdołał utrzymać Canon, jednak w segmencie lustrzanek powinien czuć się zagrożony przez Nikona, a w ogólnej sprzedaży dogania go Sony.

W 2007 roku sprzedano łącznie 131 milionów sztuk cyfrowych kompaktów i lustrzanek. To o 24% więcej niż w poprzednim roku. Liderem sprzedaży w 2007 roku pozostał Canon (18,8%), na drugim miejscu uplasowało się Sony (16%), a najniższe miejsce na podium zajął Kodak (9,6%). Czwarte miejsce, co może stanowić spore zaskoczenie, przypadło koncernowi Samsung (9%). Na dalszych znalazł się Nikon (8,4%) i Olympus (8,3%). Wyraźnie mniejszym udziałem mogą się pochwalić firmy: Panasonic, FujiFilm, Casio, HP. Stawkę zamyka Pentax, z udziałem nieprzekraczającym 2,5%.

Na 131 milionów sprzedanych aparatów składają się 123,3 miliony kompaktów (wzrost o 22,7%) i 7,45 miliona cyfrowych lustrzanek (wzrost o 41%). Widać wyraźnie, że to segment DSLR-ów rozwija się najdynamiczniej, ciągnie za sobą sprzedaż obiektywów i innych akcesoriów i dodatkowo ma znaczenie prestiżowe. Liderem sprzedaży lustrzanek pozostał Canon (3,18 milionów sztuk, 42% udziału w sprzedaży), a drugie miejsce zajął Nikon (2,98 milionów, 40%). Należy jednak podkreślić, że ubiegły rok stał pod znakiem bardzo znacznego przyśpieszenia Nikona. Wzrost sprzedaży lustrzanek tej firmy wyniósł 71,1%, co w porównaniu z 29,3% wzrostu Canona robi duże wrażenie. Przyczyniła się do tego popularność modelu D40x i entuzjastyczne przyjęcie zaawansowanych D300 i D3. Trzecie miejsce w segmencie lustrzanek zajmuje Sony (6%) i tuż za nim Olympus (6%).

Jeśli aktualna dynamika zostanie utrzymana, w bieżącym roku może dojść do zamiany na pozycji lidera sprzedaży cyfrowych lustrzanek (Nikon w miejsce Canona), a kto wie, czy nie lidera całego rynku (Sony za Canona). Wypada sobie tylko życzyć, by rosnąca konkurencja wśród producentów przełożyła się na realne korzyści dla konsumentów.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Instax Wide Evo - nareszcie cyfrowy Instax na duże wkłady. To najlepsze, co ma do zaoferowania natychmiastowy system Fujifilm
Instax Wide Evo - nareszcie cyfrowy Instax na duże wkłady. To najlepsze, co ma do zaoferowania...
Instax prezentuje prawdopodobnie najlepszą i najbardziej zaawansowaną konstrukcję ze swojej oferty aparatów natychmiastowych. Wide Evo łączy funkcję aparatu i drukarki do smartfona,...
19
Zimowy Cashback Sony - ostatnia szansa na zakupy!
Zimowy Cashback Sony - ostatnia szansa na zakupy!
Jeszcze tylko do końca stycznia możecie skorzystać z zimowej oferty Cashback na aparaty i obiektywy Sony E. Ale to nie jedyna zimowa promocja.
3
Leica SL3-S - najbardziej uniwersalna Leica dotychczas
Leica SL3-S - najbardziej uniwersalna Leica dotychczas
Leica prezentuje wreszcie aparat, który ma być konkurencją dla wszechstronnych pełnoklatkowych korpusów konkurencji do pracy foto-wideo. Model SL3-S ma 24-megapikselową, stabilizowaną...
9
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)