Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Koncern Canon zaprezentował wyniki badań firmy GfK potwierdzające dominację zarówno na rynku kompaktów cyfrowych jak i lustrzanek. W tej ostatniej kategorii zwycięzcą został EOS 400D, który sprzedał się w Europie w liczbie niemal 700 000 sztuk. Sukces tego modelu w znacznym stopniu przyczynił się do zwiększenia udziałów Canona w europejskim rynku lustrzanek do 48,7% (dane za grudzień 2007 r.). Japoński producent równie dobrze radzi sobie w segmencie aparatów kompaktowych. Ixus 70 (występujący też pod nazwami PowerShot SD1000 i IXY Digital 10) trafił w ubiegłym roku do 2,8 milionów nowych nabywców.
Ponadto Canon zaliczył w tym roku dwa przyjemne jubileusze - 20-lecie systemu EOS oraz wyprodukowanie od 1987 roku 30 milionów lustrzanek działających w tym systemie.
Poniżej prezentujemy informację prasową przesłaną z polskiego oddziału Canona:
Amstelveen, Holandia, 25 lutego 2008: Canon z dumą ogłasza swoją pozycję Producenta Nr 1 na europejskim rynku aparatów fotograficznych, już przez szósty kolejny rok. Nowe dane, opublikowane przez firmę badawczą GfK pokazują, że Canon ponownie osiągnął pierwsze pozycje zarówno w sektorze cyfrowych lustrzanek, jak i w sektorze cyfrowych kompaktów.
"Rok 2007 był dla Canon wyjątkowy na rosnącym, europejskim rynku aparatów fotograficznych.", powiedział Mogens Jensen, szef europejskiego Canon Consumer Imaging. "Firma nie tylko zachowała swoją pozycję Numer 1, ale osiągnęła to na tle wzrastającej konkurencji. Wyróżniająca się jakość obrazów zapisywanych aparatami Canon czyni z nich naturalny wybór dla osób fotografujących, na każdym poziomie umiejętności."
Cyfrowe aparaty kompaktowe - stale rosnący trend
Dzięki rosnącej liczbie osób kupujących więcej niż jeden aparat fotograficzny - plus rozpowszechniający się model rodziny, w której każdy członek posiada własny aparat - rok 2007 pokazał kontynuację wzrostu na europejskim rynku kompaktowych aparatów fotograficznych. Duży, zróżnicowany wybór cyfrowych kompaktów Canon otworzył ten rynek dla dotychczas najszerszych rzesz konsumentów. Znaczną rolę odegrał w tym elegancki IXUS 70, który w roku 2007 był najpopularniejszym aparatem kompaktowym na świecie.
Cyfrowe lustrzanki - prowadzenie dzięki innowacjom
Pokazując europejskim konsumentom w roku 2003 fotograficzny potencjał EOS 300D, Canon utrzymuje od tego roku wiodącą pozycję w rynkowym segmencie cyfrowych lustrzanek. Rok 2007 pokazał, że najpopularniejszą cyfrową lustrzanką w Europie był EOS 400D. Sprzedano go w tym regionie w liczbie prawie 700.000 sztuk. Ten fakt, oraz stała popularność profesjonalnej serii EOS-1 i obiektywów EF spowodowały, że Canon zwiększył swoje prowadzenie na europejskim rynku cyfrowych lustrzanek, osiągając w nim udział 48,7%.
Rok 2007 zaznaczył się także dwoma ważnymi wydarzeniami w historii lustrzanek Canon - 20-leciem systemu EOS oraz wyprodukowaniem od 1987 roku łącznie ponad 30 milionów lustrzanek EOS, na film i cyfrowych.